Lider content marketingu uruchamia nowe narzędzie – Content Premium

Dodane: 15.03.2021

Mam Startup

Udostępnij:

Jako czołowa platforma łącząca reklamodawców, wydawców i influencerów, WhitePress pośredniczy w tworzeniu treści na kwotę ponad 4 mln zł rocznie. Badania satysfakcji klientów narzędzia wykazały, że popyt na opracowania pisane przez doświadczonych dziennikarzy i ekspertów systematycznie rośnie. Firma postanowiła wykorzystać ten potencjał i czerpiąc z zebranych dotychczas doświadczeń, zbudować całkiem nowy produkt dla twórców i reklamodawców.

Content Premium wypełni lukę na rynku?

W polskim środowisku copywriterów wielokrotnie pojawiały się stwierdzenia, że potrzebne jest stworzenie w sieci miejsca dla doświadczonych, niezależnych dziennikarzy do pozyskiwania zleceń i nawiązywania stałej współpracy ze zleceniodawcami. Dotychczas funkcjonujące na rynku portale wielotematyczne dla freelancerów typu oferia.pl czy useme.pl, a nawet przeznaczone wyłącznie dla autorów tekstów i tłumaczy (10heads.pl, Textbookers.pl, Textbroker) umożliwiają wyłapanie pojedynczych zamówień z zewnątrz, jednak przy tak dużej konkurencji trudno o regularne zlecenia, nie wspominając o dopasowaniu pod względem tematyki czy specjalizacji.

Przez lata najpopularniejszą sprawnie działającą platformą łączącą autorów tekstów ze zleceniodawcami było GoodContent (przejęte przez WhitePress® w 2019 r.), obfitujące w zlecenia krótkich treści do szybkiej realizacji, głównie pod SEO (opisy kategorii, produktów czy teksty zapleczowe). Wciąż brakowało jednak serwisu do zamawiania specjalistycznych i różnorodnych tekstów, z możliwością wyboru odpowiedniego eksperta i stawkami na miarę wysoko merytorycznych treści.

Content Premium ma odpowiedzieć właśnie na tę potrzebę rynku – pod względem technicznym i jakościowym moduł już teraz zdecydowanie się wyróżnia. Pojawienie się tego modułu w WhitePress® może być początkiem przełomu w usługach pośrednictwa w copywritingu.

– Naszym celem było stworzenie najbardziej nowatorskiej platformy łączącej dziennikarzy i zleceniodawców, opartej na zaawansowanych algorytmach selekcji copywriterów. Czerpiąc z rozwiązań zastosowanych przez nas wcześniej w platformie WhitePress®, zaprojektowaliśmy wygodny i przejrzysty moduł automatyzujący formalności i rozliczenia – Paweł Strykowski, CEO WhitePress®.

Obszerna baza dziennikarzy z inteligentną wyszukiwarką

Jakich innowacji może się spodziewać użytkownik nowego modułu od WhitePressa®? W bazie aktywnych jest obecnie blisko 400 szczegółowo opisanych profili copywriterów i dziennikarzy z całej Polski specjalizujących się w różnych obszarach tematycznych i formatach treści. Autorski algorytm na podstawie: informacji o doświadczeniu i wykształceniu autora, ulubionych zagadnieniach, portfolio, a także ocen z poprzednich zleceń automatycznie dopasowuje listę dziennikarzy do wytycznych danego zlecenia. Zamawiający może dokonać wyboru autora samodzielnie, sprawdzając szczegółowo kandydatów, bądź dodać brief do giełdy ogłoszeń, na której zainteresowani przedstawią indywidualne oferty.

Platforma ma szereg dodatkowych funkcji ułatwiających efektywne działania z copywriterami. Najnowsze wprowadzone do Content Premium poprawki to: możliwość ustawiania urlopów przez dziennikarzy, opcja dokupowania znaków do zlecenia oraz szczególnie przydatna funkcja arbitrażu. Ta ostatnia wyręcza userów w najbardziej uciążliwych czynnościach w konfliktowych sytuacjach podczas realizacji zleceń, takich jak egzekwowanie poprawek i wyjaśnianie nieporozumień. Obiektywny arbitraż obsługiwany przez WhitePress® chroni też przed nieuczciwymi praktykami i pozwala stworzyć w pełni profesjonalną przestrzeń do współpracy na linii zleceniodawca-copywriter.

Optymalizacja procesu zamawiania treści

Zlecanie tekstów, zwłaszcza regularne, wymaga poświęcenia wielu godzin nie tylko na wyszukanie odpowiednich autorów, ale i na sprawdzanie ich umiejętności, sporządzanie wytycznych do zlecenia, pilnowanie terminów, weryfikację oraz ewentualne poprawki. Dochodzą kwestie formalności – rozliczeń, umów i przekazywania praw autorskich. Te wszystkie kroki zostały maksymalnie uproszczone i zautomatyzowane w Content Premium. W panelu dostępne są wzory wytycznych do kilkunastu różnych, popularnych typów tekstów, obsługa dba o terminowość, a formalności i rozliczenia niemal w całości realizuje oprogramowanie.

Niewątpliwe zalety dla twórców i zleceniodawców to także transparentność i niska marża, która wynosi 20% od pierwszego zlecenia i tylko 10% od kolejnych zleceń tego samego klienta. Nawiązywanie długotrwałych współprac jest więc opłacalne dla obu grup użytkowników.

Globalne plany, międzynarodowe zlecenia

Nowe narzędzie ma szansę rozwinąć się również poza polskim rynkiem. W lutym br. WhitePress® dołączył do międzynarodowej spółki Ad-tech RTB House, co pozwoli platformie przyspieszyć ekspansję na kolejne rynki zagraniczne, również na obszarze Azji i obu Ameryk. W związku z dynamicznym tempem rozwoju WhitePress® zapowiada, że wkrótce moduł Content Premium zostanie uruchomiony w poszczególnych państwach europejskich, na których już funkcjonuje platforma (na ten moment jest to 12 krajów).

Dla reklamodawców oznacza to możliwość publikowania treści na rynkach zagranicznych zamówionych i przygotowanych w rodzimych językach, bez konieczności szukania zewnętrznych wykonawców. Dziennikarze dwu- czy wielojęzyczni będą mogli natomiast pozyskiwać zlecenia międzynarodowe. O tempie wprowadzania i rozwoju modułu w państwach za granicą zdecyduje specyfika poszczególnych rynków.

 

Artykuł powstał we współpracy z WhitePress®