Sektor rozrywki out-of-home ucierpiał szczególnie w czasie pandemii z powodu zamknięcia takich miejsc jak parki rozrywki, ogrody zoologiczne i muzea. Ich właściciele walczą o przyciągnięcie i powrót gości.
Jednocześnie kryzys wywołany przez COVID-19 przyspieszył cyfryzację o trzy do czterech lat, sprawiając, że „e-commerce” stał się jeszcze bardziej koniecznością, a nie tylko obszarem „nice-to-have”.
Na tę potrzebę odpowiada platforma Convious. Wspiera wszystkie podstawowe operacje związane z obsługa klientów, którzy szukają rozrywki poza domem.
Convious daje managerom obiektów narzędzie do zwiększenia satysfakcji klientów wspierając:
- nawiązanie i utrzymywanie kontaktu z odwiedzającymi,
- bezpośrednią sprzedaż online biletów, jedzenia czy wykupienie noclegu w hotelu,
- zwiększanie zaangażowania odwiedzających za pomocą spersonalizowanych ofert czy sprzedaży biletów po dynamicznych cenach w czasie rzeczywistym.
Co ważne, Convious pozwala zarządzać wszystkimi wewnętrznymi operacjami z jednego miejsca – od mobilnej sprzedaży przez zbieranie i analizę danych nt. zwyczajów zakupowych klientów, po planowanie grafików personelu i procesowanie płatności. Nie tylko więc wpływa na poprawę doświadczeń gości obiektów, ale jest jednocześnie łatwym w użyciu rozwiązaniem dla pracowników sektora rozrywki. Może przy tym działać niezależnie lub integrować się z narzędziami, z których firmy już korzystają.
Z platformy korzysta obecnie ponad 125 firm z 16 krajów, w tym m.in. Snowworld, Plopsa Group czy Looping Group. W 2021 roku dzięki funkcjonowaniu na platformie, ich współczynnik konwersji zwiększył się średnio o 86%, a przychody – o 201%.
– Pomimo imponującej wielkości tego rynku, sektor rozrywki out-of-home pozostaje daleko w tyle pod względem tempa przechodzenia na nowoczesne, oparte na chmurze platformy – zauważa Camiel Kraan, CEO i założyciel w Convious. – Często słyszymy od operatorów, że dostępne systemy spowalniają rozwój i marnują ich czas, podczas gdy oni potrzebują produktu dedykowanego – stworzonego z myślą o specyfice ich branży. Z Convious staramy się zaspokoić te potrzeby, dostarczając im najlepsze możliwe doświadczenia z użytkowania platformy i wprowadzając ich jednocześnie w erę cyfryzacji – dodaje.
– Rozrywka poza domem to jeden z niewielu obszarów, który nie przeszedł jeszcze cyfrowej transformacji. Convious zbudował rozwiązanie technologiczne „must-have” dla branży, która chce wzbogacać doświadczenia i upraszać operacje – zarówno menedżerom obiektów jak i gościom – mówi Ruslan Sarkisyan, partner zarządzający w Begin Capital. – Postrzegamy Convious jako globalnego lidera rynku i jesteśmy dumni, że możemy wspierać zespół Convious na drodze do transformacji branży.
Do ogłoszonej właśnie rundy przystąpił również polski fundusz Market One Capital, po raz drugi w ostatnim czasie inwestując na holenderskim rynku. Fundusz jest zdecydowanie najbardziej aktywnym polskim funduszem VC, jeśli chodzi o inwestycje w Europie.
– Cieszymy się, że mogliśmy dołączyć do tej rundy, wspierając silny i doświadczony zespół, którego celem jest osiągnięcie pozycji globalnego lidera w segmencie rozwiązań technologicznych dla branży rozrywki out-of-home – podkreśla Jacek Łubiński, Dyrektor w Market One Capital. – Mocny nacisk na rozwój produktu i atrakcyjna propozycja wartości dla klientów są czynnikami zwiększającymi szanse Convious na globalnym rynku – dodaje Jacek Łubiński.
Przeczytaj również: Market One Capital komentuje plany wprowadzenia ulg dla inwestorów
Dzięki pozyskanemu finansowaniu, Convious planuje dalszą ekspansję, w tym otwarcie biur w USA, Francji, Wielkiej Brytanii, Niemczech oraz innych krajach. Planuje również rozbudowę zespołów sprzedaży i rozwój produktów. Obecnie Convious zatrudnia 65 osób. W przyszłym roku planuje zwiększyć zatrudnienie do 125 pracowników.