Cyberbezpieczeństwo, insurtech i AI: PZU inwestuje w przyszłość z startupami

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Cyberbezpieczeństwo, insurtech i AI: PZU inwestuje w przyszłość z startupami

Udostępnij:

PZU zacieśnia współpracę ze startupami, wybierając najbardziej obiecujące projekty technologiczne w ramach programu PZU Ready for Startups. Ubezpieczyciel postawił na rozwiązania w obszarach takich jak cyberbezpieczeństwo, insurtech czy sztuczna inteligencja konwersacyjna.

W ramach programu PZU Ready for Startups rozpoczęto współpracę z kilkoma startupami technologicznymi, które przeszły proces selekcji spośród tysiąca zgłoszeń. W ramach dwóch programów akceleracyjnych, których partnerem jest PZU, ponad 200 zgłoszeń wskazało właśnie tę firmę jako preferowanego odbiorcę swoich technologii. Wybrane startupy uczestniczą aktualnie w kilkumiesięcznym programie, którego celem jest przetestowanie ich rozwiązań w rzeczywistym środowisku biznesowym PZU.

Nowe technologie na pokładzie PZU

Jednym z wyróżnionych startupów jest RIFFSEC, działający w obszarze cyber threat intelligence. Dzięki swoim rozwiązaniom startup wspiera działy cyberbezpieczeństwa w monitorowaniu wycieków danych, analizie darknetu i przeciwdziałaniu atakom phishingowym.

Z kolei simpl.rent to startup na styku fintech, insurtech i proptech, który rozwija standardy na rynku najmu mieszkań. Ich platforma Sherpa umożliwia dystrybucję ubezpieczeń online, oferując proste rozwiązania dla klientów indywidualnych i biznesowych.

Trzecim wybranym startupem jest Muffintech, specjalizujący się w sztucznej inteligencji konwersacyjnej. Dzięki dużemu modelowi językowemu przeszkolonemu specjalnie na potrzeby branży ubezpieczeniowej, startup wspiera automatyzację komunikacji i analizę specjalistycznych dokumentów PZU.

– Jesteśmy szczególnie zainteresowani rozwiązaniami wykorzystującymi AI i zaawansowaną analitykę do lepszego zarządzania biznesem. Drugi obszar to szeroko pojęta digitalizacja i automatyzacja procesów, w tym tych związanych z obsługą szkód i świadczeń, wsparciem sprzedawców, obsługą posprzedażową i wykrywaniem nadużyć. Szukamy też technologii wspierających prewencję ubezpieczeniową wśród klientów indywidualnych i korporacyjnych oraz nieszablonowych metod budowania relacji z klientem. Zależy nam również na rozwiązaniach do zastosowania w ekosystemach: zdrowotnym, kierowcy i sieci naprawczej, a także usługach wartości dodanej (VAS) dla naszych klientów – tłumaczy Marcin Kurczab, dyrektor ds. Innowacji w PZU.

Czytaj także: