Narzędzie, bazujące na zaawansowanych technologiach, ma za zadanie umożliwić precyzyjną ewaluację aktywności twórców internetowych oraz ich odbiorców w mediach społecznościowych. Inwestycja Formative w spółkę Wills Innovation została dokonana w zamian za 10% udziałów. Pozyskane środki mają posłużyć zarówno stworzeniu platformy Oria AI, jak i wprowadzeniu jej na rynek.
Platforma Oria AI jest narzędziem martech wykorzystującym modele językowe oraz technologie rozpoznawania obrazu i analizy mowy. Ma ona stanowić rozwiązanie, które wspiera zaawansowany research, dobór oraz dogłębną analizę aktywności influencerów i ich publiczności. Jak podaje komunikat prasowy, potencjał wykorzystania narzędzia jest szeroki i obejmuje zarówno wsparcie dla marek w doborze współprac, jak i możliwość monitorowania treści w sieci przez rodziców.
– Wywodzimy się z branży marketingowej, więc doskonale zdajemy sobie sprawę, jakiego rozwiązania brakuje na rynku – wyjaśnia Wojciech Bzdyk, Product Owner Oria AI w WIlls Innovation – Potencjał wykorzystania Oria AI jest bardzo szeroki. Pracujemy nad rozwiązaniami, które pozwolą nie tylko markom lepiej dobierać współprace z twórcami, ale także np. rodzicom – monitorować treści oglądane w sieci przez ich dzieci. Widzimy w tym narzędziu ogromne możliwości zarówno dla biznesu, jak i dla użytkowników indywidualnych.
To kolejny zastrzyk finansowy dla Wills Innovation. Wcześniej, na realizację projektu Oria AI, spółka otrzymała już ponad 3 miliony złotych ze środków unijnych w ramach programu Funduszy Europejskich dla Dolnego Śląska 2021-2027, przy wsparciu Dolnośląskiej Instytucji Pośredniczącej.
– Inwestycja Formative to dla nas nie tylko zastrzyk finansowy, ale przede wszystkim wsparcie biznesowe, na które nie moglibyśmy liczyć w przypadku inwestycji standardowego VC – podkreśla Wiktor Pastucha, CEO Wills Innovation.
Formative, który rozpoczął działalność w kwietniu bieżącego roku, to projekt inwestycyjny powołany przez Pawła Dobosza. Wcześniej fundusz informował już o inwestycjach na łączną kwotę 10 mln złotych w pięć startupów, w tym Freemoji. Inwestycja w Oria AI wpisuje się w strategię funduszu, zakładającą budowanie ekosystemów innowacyjnych wokół branż, w których ma mocne podstawy. Paweł Dobosz tłumaczy, że interesują go „rosnące sektory rynków”, a udział influencerów w rynku mediowym będzie „systematycznie rósł”. Formative zamierza zainwestować 100 mln euro w około 100 firm w ciągu trzech lat. Fundusz wspiera finansowo projekty na różnych etapach rozwoju, oferując oprócz środków także pakiet wsparcia umożliwiający szybki wzrost, obejmujący m.in. doradztwo biznesowe, prawne i marketingowe.