Czekolada bez kompromisów – smak i ekologia zamknięte w tabliczkach

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

czekolada

Udostępnij:

Powstają kolejne alternatywy dla tradycyjnej czekolady. Planet A Foods stworzyło produkt, ChoViva, który powstaje bez użycia kakao, a Endless Food Co proponuje upcyklingować ziarno browarnicze. Firmy stawiają na zrównoważoną produkcję.

Planet A Foods – czekolada z nasion słonecznika

Firma właśnie zamknęła rundę finansowania serii B, pozyskując 30 milionów dolarów, co podnosi całkowite finansowanie startupu do ponad 45 milionów dolarów. Środki zostaną przeznaczone na rozwój produkcji i ekspansję międzynarodową.

Kluczowym produktem Planet A Foods jest ChoViva – czekolada bez kakao, której głównym składnikiem są nasiona słonecznika. Opracowany przez niemieckich naukowców przysmak oferuje smak i konsystencję zbliżoną do tradycyjnej czekolady, ale wyróżnia się znacznie mniejszym wpływem na środowisko. Produkcja ChoViva generuje nawet o 80% mniej emisji dwutlenku węgla w porównaniu z tradycyjnymi metodami, przyczyniając się do walki ze zmianami klimatu.

Najnowszą rundę inwestycyjną współprowadziły Burda Principal Investments oraz Zintinus, przy wsparciu takich podmiotów jak World Fund, Cherry Ventures czy AgriFoodTech Venture Alliance. Według Juliana von Eckartsberga z Burda Principal Investments, inwestycja ta jest „krokiem w stronę bardziej odpornych, świadomych klimatu systemów żywnościowych”.

– Naszym celem jest dostarczanie zrównoważonych składników żywności, niezależnych od ograniczonych zasobów, takich jak kakao – podkreślił dr Maximilian Marquart, współzałożyciel i dyrektor generalny.

Endless Food Co – czekolada z ziarna browarniczego

Kolejna alternatywa dla czekolady to propozycja od Endless Food Co. Startup z Kopenhahgi pozyskał 1 milion euro w rundzie finansowania wstęĻnego, prowadzonej przez Foodtech VC, z udziałem EIFO i Rockstart. Pozyskane środki umożliwią skalowanie produkcji, uruchomienie zakładu pilotażowego i rozbudowę zespołu.

Sztandarowy produkt firmy, THIC (This Isn’t Chocolate), powstaje z wykorzystaniem „upcyklingu” zużytego ziarna browarniczego, będącego odpadem w procesie warzenia piwa. Rozwiązanie to jest odpowiedzią na problemy, z jakimi zmaga się przemysł czekoladowy, takie jak zmiany klimatyczne wpływające na uprawy kakao, wylesianie czy wyzysk pracowników. Według danych firmy, THIC pozwala zredukować emisję CO₂ nawet o 80-90% w porównaniu z tradycyjną czekoladą, nie tracąc przy tym smaku ani konsystencji.

– Naszą misją jest stworzenie smacznej, zrównoważonej i cenowo przystępnej alternatywy dla czekolady. Naszym celem jest zastąpienie każdej tabliczki Mars naszą alternatywą – mówi Maximillian Bogenmann, współzałożyciel i CEO Endless Food Co.

Endless Food Co ogłosiło nawiązanie współpracy z 7-Eleven Denmark, które wprowadzi produkty na bazie THIC do wszystkich 180 swoich sklepów w Danii jeszcze przed końcem roku.

Czytaj także: