Czesi i Polacy komentują, Węgrzy i Rumuni lajkują, a Słowacy postują

Dodane: 06.10.2011

Marcin Małecki

Udostępnij:

W ramach badania Facebook.Trends zrealizowanego przez Interactive Research Center i Fanpage.Ad, przeprowadzona została pierwsza w Polsce analiza najbardziej angażujących społeczności w regionie CEE we wrześniu bieżącego roku.

W ramach badania Facebook.Trends zrealizowanego przez Interactive Research Center i Fanpage.Ad, przeprowadzona została pierwsza w Polsce analiza najbardziej angażujących społeczności w regionie CEE we wrześniu bieżącego roku.

W oparciu o aktywności podejmowane przez fanów na stronach markowych możemy się dowiedzieć, że we wrześniu Czesi i Polacy najczęściej komentowali wpisy umieszczone przez marki. Węgrzy i Rumuni najczęściej lajkowali treści markowe, natomiast Słowacy mieli największy odsetek spośród badanych krajów, postów umieszczanych na tablicach marek.

Wśród najbardziej angażujących społeczności w regionie możemy wyodrębnić:

  • segment motoryzacyjny, który dominował w Czechach, Słowacji i Rumunii,
  • społeczności kosmetyczne angażujące przede wszystkim Czechów i Słowaków,
  • społeczności parentingowe i mediów kobiecych na Węgrzech
  • czy marki produktów spożywczych w Rumunii.
  • Przeanalizowane zostały również wpisy, które we wrześniu miały największy oddźwięk. W Polsce dominację Roberta M. przerwała decyzja o zakończeniu swojej obecności na tym portalu, dzięki czemu na pierwsze miejsce awansowały Demotywatory. Wśród najbardziej angażujących postów znalazły się Demotywatory odwołujące się do rekordowej wygranej w Lotto, walki Tomasza Adamka czy posty umieszczane przez profil Niekryty Krytyk.

    Wśród marek najbardziej jakościowe wpisy umieszczały marki telekomunikacyjne (Serce i Rozum, Orange czy Play) oraz społeczności skupione wokół klubów sportowych.

    Podsumowując, wrzesień na polskim markowym Facebooku:

    • mniej aktywnych fanów (spadek -1,48%),
    • a zarazem wyraźny wzrost w liczbie interakcji podejmowanych przez fanów (o 14,8% więcej postów, 11,9% komentarzy i 6,8% lajków).

    Pełne zestawienie najbardziej angażujących społeczności w branżach, znajduje się na stronie www.facebook.com/FanpageAd.

    źródło: informacja prasowa

    icon-112px-padlock Created with Sketch.

    Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem