Czeski startup wchodzi do Polski
Problemy ze zdrowiem psychicznym dotykają co roku około 8 milionów osób w Polsce. Sytuacja COVID-19 jeszcze bardziej zwiększyła tę liczbę. Jednak jedynie 3 miliony Polaków zwraca się o pomoc i leczy się. Pozostałe ⅔ ludzi, ok. 5 mln Polaków, pozostaje ze swoimi myślami i uczuciami sama.
– Misją Hedepy jest zmienić ten stan rzeczy. Poprzez uczynienie psychoterapii bardziej dostępną dzięki pomocy technologii. Sesja z terapeutą na Hedepy odbywa się online poprzez wideorozmowę. Klienci nie muszą nigdzie dojeżdżać i mają dostęp do terapeutów z całej Polski. Dzięki terapii online wsparcie psychiczne staje się dostępne, prostsze i szybsze. Z Hedepy sesja jest teraz możliwa w ciągu zaledwie 24 godzin. Nie za kilka tygodni – wyjaśnia Lukáš Krčil, CEO Hedepy.
Hedepy powstało w Czechach zaledwie rok temu, ale mimo to pomogło już tysiącom ludzi i stało się numerem 1 wśród serwisów terapii online w Czechach. Startup ma w swojej bazie danych ponad 100 terapeutów pracujących na rynku czeskim i słowackim. W Polsce Hedepy zaczyna od 5 lokalnych i sprawdzonych terapeutów.
Czym jest Hedepy?
U podstaw sukcesu startupu medtech Hedepy leży filozofia serwisu – uproszczenie wyszukiwania, rezerwowania i odbywania sesji dla klientów i terapeutów – oraz 4 unikalne zalety:
- Po pierwsze, Hedepy oferuje profile terapeutów z filmami wideo i opiniami. Te cechy pomagają ludziom poznać nieznanego terapeutę przed sesją i podjąć wygodną decyzję.
- Po drugie, Hedepy opracował kwestionariusz, który rekomenduje najlepszego terapeutę dla klienta na podstawie 5 preferencji (temat, bezpośredniość, emocje, orientacja na przeszłość/przyszłość i osobowość terapeuty).
- Po trzecie, wszystkie sesje odbywają się na zabezpieczonej platformie all in one z możliwością połączeń wideo. Dzięki temu klienci i terapeuci spędzają więcej czasu na sesji, a mniej na narzędziach i administracji.
- Wreszcie, Hedepy projektuje swój produkt, tożsamość i komunikację tak, aby destygmatyzować temat korzystania z usług psychoterapii. Startup uważa, że wizyta w gabinecie terapeutycznym nie powinna przypominać wizyty w szpitalu, ale raczej spotkanie z empatycznym przyjacielem.
– Ta strategia pomogła nam zdobyć czeski rynek. Jesteśmy świadomi, że konkurencja w Polsce jest bardzo silna, ale nasze zalety są unikalne również w Polsce i mamy nadzieję, że klienci i terapeuci je docenią – mówi Lukáš Krčil, CEO Hedepy.
Hedepy obecnie rozszerza swoją działalność nie tylko na Polskę, ale także na Rumunię i Włochy.
– Ta ekspansja jest możliwa dzięki kilku inwestycjom od czeskich inwestorów, ostatnia z nich zapewniła nam ponad 316 000 euro – mówi product manager Roman Zamečník.
Terapia online Hedepy planuje trzecią rundę inwestycyjną na początku 2022 r.