To pytanie, które postawił sobie Marcin Gieracz – autor najnowszej e-publikacji marketingowej „Ogarnąć kosmos – o marketingu i strategii. cz. I”, która właśnie ukazała się w postaci e-booka. Skierowana jest do wszystkich, dla których odkrywanie zawiłości marketingowych to wyzwanie, a budowanie strategii – to wciąż aktualizujący się proces tworzenia, na który wpływ mają zmieniające się nieustannie czynniki zewnętrzne rynku.
Z Kosmosem jest tak, jak z poznawaniem marketingu i konsumentów lub na odwrót — można odkrywać nowe „elementy”, ale nigdy tak na prawdę nie zdołamy go zgłębić całkowicie.
Wszyscy, którym wydaje się, że można „ogarnąć kosmos” – są w błędzie, bo marketing to niekończące się pasmo sukcesów i porażek – wzlotów i upadków ludzi i przedsiębiorstw. To zmienna, która ma wiele uwarunkowań. Ciężko wskazać jakiś sensowny powtarzający się wzorzec, a jeszcze ciężej przekuć rozwiązania, które przyniosły sukces w jednej firmie, na sukces innej. Oczywiście zdarzają się wyjątki od reguły, ale to tylko wyjątki.
Marketing w dzisiejszych czasach to cały świat widziany oczami Klienta. Sprzedaż to już nie transakcja „win-win”. To skomplikowany proces budowania relacji pomiędzy kupującymi a sprzedającymi i odwrotnie. Strategia to jedynie próba okiełznania czegoś, co przecież jest nieprzewidywalne i niemożliwe do przewidzenia. To ledwie przesłanki zbudowane na niepowtarzalnej historii – Marcin Gieracz.
Zapraszamy do lektury – zbioru wielu autorskich przemyśleń bazujących na 15-letnim doświadczeniu autora oraz ponad 2,5 tys. zrealizowanych godzin szkoleniowych dla Zarządów kilkudziesięciu małych, średnich i tych największych firm. Zbioru praktycznej wiedzy o zachowaniach i zwyczajach konsumenckich, sposobach rozwiązywania strategicznych problemów organizacji i o samej strategii w nieco bardziej pragmatyczny sposób.
Wierzę, że można spotęgować każdy biznes, ale pod warunkiem ogromnego zaangażowania i motywacji wszystkich pracowników firmy. Można sprzedać niemal wszystko, ale tylko wtedy, kiedy firma potrafi przekonać do tego swoich klientów. Prawdziwą i nieobliczalną siłą biznesu jest zrozumienie – MG
źródło: informacja prasowa