W Polsce 14% firm small biznes większość swoich biznesów prowadzi online bez spotkań bezpośrednich z kontrahentem. Znacznie więcej, bo przeszło połowa (52%) biznesów oparta jest jedynie o relacje bezpośrednie w świecie realnym, a jedna trzecia (33%) firm w podobnym zakresie kontaktuje się z klientami w realu i online – wynika z badania zrealizowanego przez Synergian.pl – porównywarkę usług.
– Badania pokazują, że biznes oparty w większości o online to ciągle jeszcze melodia przyszłości – twierdzi Krzysztof Boruta Członek Zarządu Synergian.pl – Z drugiej strony warto zauważyć, że poprawiająca się wciąż infrastruktura umożliwiająca prowadzenie biznesu z wykorzystaniem internetu z roku na rok zwiększa liczbę firmy, dla których staje się on ważnym miejscem pozyskiwania i obsługiwania klientów.
Widać wyraźnie, że przedsiębiorcy z coraz większą uwagą przyglądają się możliwościom jakie otwiera przed ich biznesami wykorzystanie internetu. Zmienia się także, chociaż powoli, postrzeganie bezpieczeństwa zleceń pozyskanych przez internet – jedynie 1/3 właścicieli firm uczestniczących w badaniu, uważa je za mniej bezpieczne, niż te, które zostały pozyskane w „realu”.
Na razie nic nie wskazuje by relacje online miały w najbliższym czasie zastąpić spotkania bezpośrednie, ale ten rodzaj kontaktów coraz bardziej zyskuje na znaczeniu w prowadzeniu działalności gospodarczej. Badanie zrealizowane na próbie 450 przedsiębiorstw zatrudniających do 49 pracowników. Firmy takie stanowią 99% firm działających na polskim rynku.
źródło: informacja prasowa