W połowie sierpnia 2015 roku, DaftCode stał się większościowym udziałowcem spółki informatycznej El Passion. DaftCode działający w oparciu o model biznesowy typu venture building, dotychczas realizował głównie własne przedsięwzięcia B2B oparte o big data oraz machine learning, jak również projekty startup’owe. Przejęcie pozwoli firmie wzmocnić zepół technologiczny i rozszerzyć portfolio o usługi wytwarzania dedykowanego oprogramowania. El Passion będzie dalej działać pod własną marką, budując swoją pozycję na rynku ze wsparciem nowego właściciela.
fot. pixabay.com
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z nabycia tak obiecującej spółki. El Passion ma świetny zespół specjalistów, nie tylko w zakresie technologii, ale również tworzenia designu. Firma prowadzi ciekawe projekty i dobrze prosperuje. Inwestycja ta doskonale wpisuje się w długofalową strategię DaftCode. Uzupełniamy w ten sposób naszą ofertę skierowaną do klientów globalnych – powiedział Jędrzej Szcześniak, COO w DaftCode.
– Współpraca z DaftCode otwiera nam nowe możliwości rozwoju. Obie firmy pasują do siebie pod względem kultury pracy oraz bazy technologicznej. Będziemy mogli wymieniać się know-how i doświadczeniem. Dzięki wsparciu inwestora możemy powiększyć zespół, a przez to również zdobywać nowych klientów i podejmować się większych projektów – mówi Kamil Starski, CEO El Passion.
Przy transakcji doradzała firma KPMG, która przeprowadziła due diligence, a także Kancelaria Prawna Gessel oraz Kancelaria Radców Prawnych Maruta.
W portfolio DaftCode wchodzą zaawansowane rozwiązania dla agencji reklamowych oraz systemów płatności. Wśród startupów widnieją obiecujące pozycje jak aplikacja do obsługi hal targowych Adfairs czy platforma RTB – RightFlow. Z kolei do grona klientów El Passion można zaliczyć m.in. The Mobility House, Yeti Data, Cobalt czy Znany Lekarz.