Darmowy czat z lekarzem od ZnanyLekarz

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Darmowy czat z lekarzem od ZnanyLekarz

Udostępnij:

Posiadacze aplikacji mobilnej ZnanyLekarz – umów wizytę mogą korzystać z czatu z lekarzem online. Konsultacja z internistą lub pediatrą za pośrednictwem nowej funkcjonalności jest obecnie bezpłatna i otwarta dla wszystkich użytkowników smartfonów i tabletów. To kolejna odpowiedź spółki, po wdrożeniu konsultacji online na platformie ZnanyLekarz.pl, na obecną sytuację wywołaną pandemią koronawirusa.

Jak wynika z raportu badawczego firmy Biostat aż 80% Polaków chce mieć możliwość skorzystania z telemedycyny (zdalnej pomocy lekarskiej). Jako powód najczęściej wskazywano, m.in. na ograniczenia jakim obecnie podlegają podmioty medyczne. To tylko potwierdza, że zwłaszcza teraz pacjenci poszukują i potrzebują rozwiązań, które pozwoliłyby im na stały kontakt z lekarzem i dostęp do możliwych świadczeń. Portal ZnanyLekarz wychodząc naprzeciw tym potrzebom, niedługo po wybuchu pandemii, wdrożył konsultacje online z lekarzami lub specjalistami. Teraz idzie o krok dalej i uruchamia bezpłatną funkcjonalność dla użytkowników aplikacji mobilnej “ZnanyLekarz – umów wizytę”, dzięki której w szybki sposób uzyskamy poradę lekarską w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej dla siebie czy, np. dla dziecka.

– Dajemy pacjentom możliwość skonsultowania problemów zdrowotnych w bardzo wygodny i sprawny sposób. Z poziomu telefonu możemy uzyskać poradę lekarza, który w razie potrzeby wyda dalsze zalecenia odnośnie leczenia w domu, zdalnego lub stacjonarnego, ale również rozszerzenia diagnostyki. Dzięki temu pacjent dostanie wiarygodne informacje oraz pomoc i nie musi szukać informacji w sieci, zwłaszcza, że niejednokrotnie korzysta z niesprawdzonych źródeł. W razie konieczności lekarz może również wystawić e-receptę – mówi Karol Traczykowski, Head of new Ventures w ZnanyLekarz.

– Zależy nam, aby ZnanyLekarz był pierwszym punktem kontaktu w przypadku problemów zdrowotnych, ponieważ dzięki temu pacjent szybko będzie mógł podjąć prawidłowe leczenie. Dostęp do lekarza w aplikacji mobilnej, który odpowiada w ciągu kilku minut, daje właśnie taką możliwość –dodaje Traczykowski.

Aby móc korzystać z usługi, pacjent musi podać standardowe dane do założenia karty lekarskiej, tj. PESEL, imię i nazwisko, adres. W przypadku konsultacji innej osoby (dziecka, partnera/partnerki, etc.) należy przedstawić dane osoby, której ma dotyczyć porada. Istnieje również możliwość przesłania zdjęć (skóry, gardła, itp.).

Lekarz (internista lub pediatra) jest dostępny na czacie (w aplikacji “ZnanyLekarz – umów wizytę”) w dniach: poniedziałek -piątek w godz. 8-10 i 16-21 oraz sobota-niedziela w godz. 10-12 i 18-20. Docelowo usługa ma być dostępna 24h/dobę i 7 dni w tygodniu.

Aplikację można pobrać z Google Play lub AppStore.