Dean Norris z Breaking Bad wyprodukował swoje własne piwo. Schraderbräu rozeszło się w 3 godziny

Dodane:

Kasia Krogulec Kasia Krogulec

Schraderbräu

Udostępnij:

Schraderbräu to marka piwa rzemieślniczego pochodzącego z Południowej Kalifornii. Piwo o tej nazwie po raz pierwszy pojawiło się w drugim sezonie serialu Breaking Bad i stało się znanym rekwizytem Hanka Schradera. Serialowy Hank sam warzył je w domu. Teraz Dean Norris, który wcielił się w postać Hanka Schradera, przeniósł trunek do rzeczywistości. Wyprodukował lager w niemieckim stylu dla fanów serialu i entuzjastów piwa kraftowego.

Dean Norris, który w serialu „Breaking Bad” wciela się w rolę pracownika Agencji do Walki z Narkotykami (DEA), zapragnął zrobić coś nowego i stworzył swoją własną markę piwa. Zainteresowanie trunkiem przerosło oczekiwania jego twórcy, bo zapasy rozeszły się w zaledwie 3 godziny. Aktor zapowiedział, że po takim entuzjastycznym przyjęciu piwo na pewno trafi już niedługo na ogólnokrajowy rynek.

Jak smakuje Schraderbräu?

Aktor przeprowadził spory research, aby znaleźć odpowiedni browar i przetestować produkt. Norris musiał się upewnić, czy to warzone w rzeczywistości odzwierciedla „jedwabistą perfekcję” fikcyjnego piwa.

Smak piwa od serialowego Hanka łączy w sobie Pilsnera, Munich i Crystal. Zawiera mieszankę chmielu amerykańskiego i niemieckiego z dodatkiem europejskich drożdży.

Klienci kupią piwo w butelkach o pojemności ponad 650 ml. Trunek jest piwem w stylu Marzen z 6,2% zawartością alkoholu. Produkcją zajmie się browar Figueroa Mountain Brewing Co. w Kalifornii.

Świeżo upieczony browarnik ma w planach piwo zimowe, specjalny styl„Oktoberfest ” oraz letnie jasne piwo. Norris dodał, że być może do produkcji cerveza zaangażuje kolegę z planu serialu — Gomiego (agenta Gomeza, partnera Hanka w Breaking Bad).

Gdzie będzie można dostać piwo Norrisa?

Miłośnicy piwa mogą spróbować Schraderbräu w wersji testowej w taproomach Figueroa Mountain Brewing Co., a także na Craftshack.com, i u wybranych sprzedawców w Kalifornii i Nowym Meksyku takich jak: markety Costco, Pacific Beverage, Craft Beer Guild Distribution i Admiral Beverage. We wszystkich lokalizacjach trunek testować będzie można jeszcze tej jesieni. Do pełnej sprzedaży wejdzie pod koniec maja. Chętni klienci spoza Stanów Zjednoczonych zakupią Schraderbräu online.

Dean Norris przyznaje, że pomysł na piwo zrodził się z pasji. Jednocześnie aktor jest dumny, że w końcu udało się przenieść Schraderbräu z garażu Hanka do lodówki.

Od CEO Twittera do produkcji w HBO

Nie tylko Norris łączy fikcję z rzeczywistością w biznesie. Dick Costolo, były CEO Twittera wykonał odwrotny manewr i zrezygnował z zarządzania w social networkingowym serwisie na rzecz pracy przy serialu HBO „Silicon Valley” w HBO jako konsultant udzielający informacji o zasadach pracy w Dolinie Krzemowej. Poza tym Costolo zarządza dwoma startupami i własnym biznesem.

fot. mat. pras. Na zdjęciu: Dean Norris | Schraderbräu