Decathlon obecny jest w Polsce od 20 lat. Obecnie obroty firmy wynoszą w naszym kraju 2 mld zł, z czego ponad 27% to obrót w kanale digital. Teraz marka chce jeszcze bardziej wzmocnić ten obszar, uruchamiając na swojej stronie marketplace. Ekspert w dziedzinie sportu zaprosi do współpracy wielu partnerów dostarczających jakościowe produkty w dobrych cenach.
Decathlon będzie dużym wsparciem dla partnerów. Poza wiedzą i doświadczeniem pomoże również w logistyce i serwisie. Produkty kupowane przez marketplace początkowo będą wysyłane do klientów przez partnerów Decathlonu, ale w kolejnych etapach planowane jest włączenie własnej logistyki do procesu marketplace. Decathlon zajmie się także obsługą ewentualnych zwrotów oraz będzie wsparciem w działaniach promocyjnych i marketingowych, zwiększając rozpoznawalność swoich partnerów oraz zapewniając im dostęp do rynków europejskich.
– W Decathlonie mocno stawiamy na współpracę z firmami tak samo dobrymi lub lepszymi niż Decathlon, a także na wspieranie lokalnych społeczności – mówi Paweł Ptasznik, lider marketplace Decathlon Polska. – Marketplace to kolejny krok, aby pomóc rodzimym przedsiębiorcom w dalszym rozwoju. Dodatkowo to także doskonała wiadomość dla miłośników sportu. Dzięki rozwojowi platformy marketplace na decathlon.pl będą oni mogli kupić jeszcze więcej sportowych produktów w przystępnych cenach, a w przyszłości skorzystać również z dodatkowych usług oferowanych przez Partnerów Decathlon Marketplace – dodaje Ptasznik.
Decathlon od lat stara się partycypować w rozwoju polskiej gospodarki. Chcąc odbudować rynek rowerowy po kwarantannie, nawiązał współpracę z marką Romet, wprowadzając część jej asortymentu do swoich sklepów. Dodatkowo, w sklepach Decathlon można znaleźć produkty innych rodzimych marek, w tym m.in. Purella Superfoods i SFD.
– Wierzę, że Decathlon może pełnić rolę akceleratora biznesu w branży sportowej w Polsce i bardzo mi na tym zależy – mówi Wojciech Zięba, CDO Decathlon Polska. – Poprzez platformę marketplace i efekt synergii będziemy w stanie, wraz z partnerami, rozwijać polskie firmy i jednocześnie jeszcze lepiej realizować misję Decathlon w Polsce – dodaje Zięba.
Teraz na fanów sportu czekać będzie jeszcze więcej produktów – wszystko dzięki zbudowanemu właśnie marketplace’owi.