Dermosuplementy Carein wchodzą na rynek po udanej rundzie pre-seed

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

carein

Udostępnij:

Carein jako pierwsza firma w Europie Centralnej rozwija nową kategorię autorskich suplementów diety skoncentrowanych na problemach dermatologicznych. Na rozwój projektu spółka pozyskała ponad pół miliona złotych w rundzie pre-seed, którą prowadził fundusz CofounderZone. W rundzie wzięli udział również aniołowie biznesu min: Bartosz Hojka (Prezes Grupy Agora), Mateusz Bodio (założyciel funduszu inwestycyjnego RKKVC) i inni.

Dermosuplementy – nowa kategoria suplementów

Pozyskane fundusze pozwoliły na opracowanie unikalnych receptur produktów, realizację badań skuteczności oraz uruchomienie produkcji i sprzedaży pierwszej linii dermosuplementów. Receptury produktów opracowane przez naukowców i ekspertów Carein, adresują najpowszechniejsze problemy skórne tj. trądzik, pękające naczynka, przebarwienia czy utratę jędrności skóry. – Niemal co trzeci Polak zmaga się z chorobami skórnymi. Naszym celem jest dostarczenie najskuteczniejszych składników aktywnych, które pozwolą wspierać regenerację skóry od wewnątrz, zapewniając ich lepszą absorpcję, w porównaniu do zewnętrznej pielęgnacji – mówi Emilia Dąbrowska, współzałożycielka Carein.

Jak dodaje Dr n. med. i n. o zdr. Maja Czerwińska, autorka składów dermosuplementów: – Składniki aktywne, które wykorzystaliśmy w naszych dermosuplementach mają naukowo udowodnione działanie, które celuje w określony problem skórny. Ilość składników  ich połączenie jest unikatowe na tle innych produktów dostępnych na rynku. Wszystko po to, żeby zapewnić kompleksowe działanie kuracji i zwiększyć jej skuteczność.

Komponent ekologii i misja spółki

Cera człowieka potrzebuje 28 dni na pełne przebudowanie na poziomie komórkowym. Istotnym jest zatem, aby jej suplementacja przebiegała w sposób regularny i powtarzalny. Jednocześnie wiele preparatów dostępnych na rynku szybko traci swoją skuteczność po otwarciu opakowania i w skutek niewłaściwego przechowywania. Skład i wysokie stężenia dermosuplementówCareinchronione są przed szkodliwym promieniowaniem UV dzięki opakowaniom ze szkła fioletowego – to pierwsze tego typu opakowanie wykorzystywane na rynku suplementów. – Jest to unikalne połączenie zapewniające utrzymanie pełnej wartości składników od momentu otwarcia, do ostatniego dnia suplementacji – mówi Katarzyna Matusiak, współzałożycielka Carein. – Zależało nam na wielofunkcyjnych opakowaniach, które charakteryzują się wysoką estetyką i długoterminowo ochronią nasze produkty przed wpływem otoczenia. Można je poddać recyklingowi lub ponownie wykorzystać, napełniając je dowolnym dermosuplementem Carein w ramach wprowadzonego modelu subskrypcji dla naszych klientów. Dzięki temu na każdym etapie dystrybucji produktów możemy minimalizować ślad węglowy działalności.

Założycielki, które połączyła wieloletnia historia problemów skórnych są też ambasadorkami ruchu #Skinpositivity, którego misją jest akceptowanie swojego wyglądu – Nie chcemy walczyć z kanonami piękna, które są kształtowane przez lata, chcemy głośno mówić o tym jak postrzeganie naszego wyglądu wpływa na psychikę. Koncentrujemy się na realnych efektach w poprawienie wyglądu skóry, nie na maskowaniu niedoskonałości i ukrywaniu naturalnej fizjonomii przed światem – dodaje Katarzyna Matusiak. – Nasze emocje i wszystko, co dzieje się w nas wypisane jest na skórze, dlatego to, jak zadbamy o siebie od wewnątrz, zarówno na poziomie biologicznym, jak i tym emocjonalnym, ma bezpośrednie przełożenie na nasze „zewnątrz” – na kondycję skóry, ale też pewność siebie. Carein pomaga mądrze odżywić skórę od środka, ale również wykorzystując wiedzę z zakresu psychodermatologii, by wspierać i akceptować siebie – mówi Emilia Dąbrowska.

Rynek suplementów

Ze względu na większą absorpcję składników aktywnych przyjmowanych od wewnątrz, w porównaniu do pielęgnacji zewnętrznej dbanie o skórę poprzez suplementacje nakierowaną na poprawę urody będzie w przyszłości powszechną profilaktyką.

Według raportu Grand ViewResearch, wielkość światowego rynku suplementów dla zdrowia i urody dla kobiet osiągnęła w 2021 roku 55 mld dolarów, a w 2030 ma osiągnąć ponad 84 mld dolarów. W Polsce rynek suplementów w kategorii „health and beauty” nie jest jeszcze mierzony. Patrząc jednak na wielkość całego rynku, który w 2023 roku ma przekroczyć 7 mld zł oraz fakt, że Polska jest jednym z największych europejskich rynków pod względem kwot wydanych na suplementy, po które sięga aż 82% gospodarstw domowych, z czego 51% deklaruje, że zażywa je codziennie, potencjał rozwoju dermosuplementów jest ogromny.

Spółka otrzymała wsparcie inwestorów

W pierwszej rundzie finansowania projekt otrzymał wsparcie kapitałowe od CofounderZone i grupy doświadczonych aniołów biznesu. Cieszymy się, że możemy obserwować drogę przedsiębiorczych założycielek, jaką przeszły od decyzji o rezygnacji z dotychczasowych zobowiązań zawodowych do rozwoju nowatorskiej linii produktowej. Liczymy, że kreatywne podejścieCareindo suplementacji oraz dbałości o zdrowie i stan skóry może znaleźć uznanie w Polsce, a także znacząco wykraczać swoim potencjałem poza rodzimy rynek – powiedział dr Tomasz Goliński, partner zarządzający CofounderZone.