Deutsche Telekom hubraum Fund udziałowcem w polskim Justtag

Udostępnij:
Europejski lider, poprzez swój inkubator technologiczny hubraum, objął udziały Justtag Group. Polska spółka rozwija i oferuje unikalne technologie oraz usługi marketingowe związane m.in. z retargetingiem i mikrotargetingiem, łączące świat online z offline.

16 miesięcy po tym jak Justtag (grupa Dirlango) przejęła KoalaMetrics, projekt wspierany przez Deutsche Telekom i hubraum, współpraca ta weszła w nową fazę. Tym razem to niemiecki inwestor dołączył do udziałowców Justtag, przejmując pakiet udziałów warszawskiej spółki, tworzącej rozwiązania do marketingu łączące świat online z offline. Cel inwestycji jest jasny: ma napędzić Justtag do szybkiej ekspansji poza granice Polski.

– Patrząc na bogate portfolio inwestycyjne Deutsche Telekom, widać, że nasz nowy inwestor bardzo starannie wybiera innowacyjne spółki z całego świata. Świetnie być w tym gronie. Jesteśmy dowodem na to, że także w Polsce powstają unikalne technologie dla świata marketingu. Wsparcie Justtag przez potężnego partnera otworzy nam szerzej drzwi na nowe rynki – podkreśla Tomasz Chłodecki, prezes Justtag Group.

– Angażujemy się kapitałowo w bardzo perspektywiczą spółkę, jej innowacyjne produkty stają się niezbędnym elementem w marketingu online. Justtag, ze swoimi kompetencjami w zakresie analizy zachowania użytkowników w oparciu o mikrolokalizację, ma potencjał ku temu, by poszerzyć ofertę produktową Deutsche Telekom z segmentu analityki big data – mówi Florian Steger, dyrektor inwestycyjny hubraum.

Justtag m.in. w ramach KoalaMetrics, dostarcza narzędzia i dane zmieniające obraz reklamy internetowej. Dzięki jego kolejnym rozwiązaniom, marketerzy mogą budować internetowe kampanie marketingowe także w oparciu o zachowania klientów w offline. Justtag, współpracujący m.in. z domami mediowymi, ale i markami takimi jak BMW, Samsung, Pandora czy NC+, buduje swoje rozwiązania na bazie zaawansowanych analiz i wykorzystania machine learning.

Dzięki autorskim, wciąż udoskonalanym algorytmom, partnerzy Justtag mogą dotrzeć do bardzo unikalnych grup klientów a następnie zweryfikować czy po kampanii pojawili się oni w określonym sklepie. Profile klientów tworzone są na podstawie zachowań offline i pozwalają na proponowanie dedykowanych treści reklamowych. Dane potrzebne do budowy profili użytkowników pobierane są od czołowych wydawców aplikacji, zainstalowanych na milionach smartfonów.

– Deutsche Telekom to partner, jakiego szukaliśmy. Doświadczony, rozumiejący unikalne przewagi technologiczne Justtag i  swobodnie poruszający się po globalnym rynku. Dla marketerów połączenie świata offline i online w jednej technologii to Święty Graal. – Justtag przekuwa to w rzeczywistość, wykorzystując potencjał machine learning - uważa Łukasz Wejchert, założyciel Dirlango.

Justtag to nie tylko dane i kampanie realizowane w ramach KoalaMetrics. Grupa rozwija też produkt JustWIFI: to lider w Polsce w segmencie rozwiązań reklamowych opartych o wi-fi, wdrożonych  m.in. na 11 największych lotniskach w Polsce, obsługujących niemal 50 mln pasażerów w skali roku oraz w placówkach Poczty Polskiej czy w pociągach Grupy PKP. Łącznie daje to sieć ponad 3 tys. unikalnych lokalizacji i ponad 800 tys. unikalnych użytkowników, każdego miesiąca korzystających z wi-fi zarządzanego przez Grupę. Stąd w ambitnych planach warszawskiej spółki jest dostarczanie unikalnych wartości technologicznych JustWIFI także m.in. do niektórych klientów korporacyjnych Deutsche Telekom.