Dirlango i Innova Capital powołują spółkę doradczą DataTech Advisory

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Dirlango i Innova Capital powołują spółkę doradczą DataTech Advisory

Udostępnij:

Na polskim rynku technologii marketingowych pojawił się nowy podmiot – spółka DataTech Advisory, stworzona przez holding Dirlango oraz fundusz private equity Innova Capital. Będzie się ona zajmować profesjonalnym doradztwem w zakresie wykorzystania danych i technologii w marketingu.

Rynek reklamowy jest coraz bardziej nasycony danymi. Ich ilość rośnie wraz z postępującą transformacją cyfrową biznesu. Reklamodawcy powinni dostosowywać się do zmieniającego się otoczenia poprzez odpowiednie wykorzystanie rozwiązań danowo-technologicznych, by lepiej odczytywać i reagować na potrzeby konsumentów.

– Chodzi nie tylko o samą implementację technologii marketingowych, ale też o przemyślaną strategię budowania własnego ekosystemu danych oraz strategię ich późniejszego wykorzystania w kampaniach. To są trzy kluczowe filary umożliwiające prowadzenie spersonalizowanej komunikacji. Do tej pory nie było w branży reklamowej podmiotu kompleksowo wspierającego reklamodawcę w tych obszarach. Tę lukę wypełnia DataTech Advisory – tak genezę powstania spółki wyjaśnia Rafał Wyszyński, CEO.

Zespół DataTech Advisory tworzą uznani i doświadczeni eksperci branży marketingu technologicznego:

  • Rafał Wyszyński, CEO DTA: ostatnio pełnił rolę chief data officera w Netsprint, kierując rozwojem platformy DMP i dostawcy danych o użytkownikach do ekosystemu programmatic. Wcześniej związany głównie w Publicis Media, gdzie przez 10 lat odpowiadał za usługi danowo-analityczne.
  • Igor Ruczyński, ekspert branży AdTech i digital marketingu z ponad 10-letnim doświadczeniem, który ostatnio pracował jako martech project manager w Deloitte Consulting. Wcześniej był związany m.in. z Adform oraz T-Mobile.
  • Michał Błoński, który prowadził i nadzorował realizowane w modelu programatycznym kampanie największych reklamodawców na polskim rynku w Havas Media Group oraz Starcom Mediavest Group. Ostatnie 2 lata pracował w TVN jako programmatic consultant.
  • Bartosz Owczarczyk, ekspert z ponad 10-letnim doświadczeniem zdobytym głównie w agencji Publicis Media, gdzie prowadził i koordynował działania digital marketingu i obszarów datatech dla klientów z branż telco, finansów i FMCG.
  • Nikodem Sarna, związany z nowymi technologiami od 2012 r. Doświadczenie zdobywał pracując dla dostawców technologii reklamowych w Polsce (Smart AdServer) i w Wielkiej Brytanii (Rubicon Project). Pracę w DTA łączy z działalnością w spółce WayToGrow, gdzie wspiera wydawców w zwiększaniu przychodów z kanału programmatic.

– Dane to jeden z najcenniejszych zasobów w biznesie. Jednak nie tworzą one wartości same w sobie. Biznes potrzebuje uwolnienia potencjału ukrytych w danych i kompetentnych partnerów, którzy doradzą, jak to zrobić – komentuje Łukasz Wejchert, założyciel holdingu Dirlango.

– DataTech Advisory to nowy gracz na rynku konsultingu technologicznego. Oferta DTA trafia w rynkową lukę, która charakteryzuje się wysokim popytem na tego typu usługi. Utworzenie tej spółki to naturalny krok w procesie transformacji biznesu i wyjście naprzeciw oczekiwaniom rynku– dodaje Magdalena Magnuszewska, partner w funduszu Innova Capital.

Holding Dirlango i fundusz Innova Capital, które powołały spółkę DataTech Advisory, są właścicielami Grupy Netsprint, lidera branży marketingu online w Polsce. DataTech Advisory tym samym powiększa grono spółek wchodzących w skład Grupy Netsprint.