Dzięki specjalnemu oprogramowaniu – Gabinet drWidget, procesy takie jak umawianie się na wizytę czy też odbieranie zwolnień staną się znacznie prostsze.
W dobie Internetu i rozszerzania jego znaczenia w kolejnych dziedzinach życia, cyfryzacja medycyny to niezwykle ważny proces zarówno dla placówek medycznych, administracji, lekarzy jak i samych pacjentów. Co pozytywnego przyniesie i jakie dzięki niej dostaniemy możliwości? Między innymi będziemy mogli zarejestrować się do lekarza za pomocą dedykowanej do tego platformy. Dostarczanie recept i zwolnień będzie odbywało się za pomocą poczty e-mail, dane pacjentów będą przechowywane w zintegrowanym systemie, dzięki czemu dostęp do nich w różnych placówkach będzie ułatwiony, a pacjent nie będzie musiał nosić ze sobą sterty dokumentów.
– Lekarz podczas wizyty trwającej 15 minut spędza przeciętnie połowę tego czasu na czynnościach związanych z szukaniem i porównywaniem wyników badań, zapoznawaniem się z historią choroby i wypisywaniem recept/zwolnień. Cyfryzacja medycyny pozwoli mu zaoszczędzić czas spędzany na czynnościach biurokratycznych i będzie on mógł poświęcić go pacjentowi. Mądrze zrobione oprogramowanie ułatwia pracę, ponieważ nie zawsze jest tak, że szybciej odnajdujemy coś w elektronicznej wersji dokumentacji – mówi dr Filip Diks, lekarz kardiolog.
Już sama możliwość rejestracji na wizyty poprzez Internet to ułatwienie pracy dla administracji placówek medycznych oraz recepcji, do których zazwyczaj w kolejkach ustawiają się tłumy. Zyskują też pacjenci, mogący sprawdzić termin wolnej wizyty i umówić ją np. za pomocą swojego smartfona, a później odebrać za pomocą aplikacji receptę oraz zwolnienie.
Wszystkie wymienione wyżej możliwości zintegrowane są w oprogramowaniu firmy LekSeek Polska. Dzięki całkowicie bezpłatnej, funkcjonującej już na rynku aplikacji Gabinet drWidget zarządzanie placówką, umawianie się na wizyty i odbieranie recept/zwolnień staje się znacznie prostsze. Jeden zintegrowany system będzie miejscem na przechowywanie danych pacjentów oraz posłuży do kontaktu z placówką.
– Stworzyliśmy to oprogramowanie, żeby lekarze mogli skupić się na pacjencie, a nie tylko jego dokumentach. Dzięki niemu zyskają też przewlekle chorzy, stale przyjmujący leki. Będą oni mogli wysłać prośbę do lekarza o odnowienie recepty mailem, zamiast każdorazowo pojawiać się w przychodni/szpitalu – twierdzi Łukasz Kamiński, dyrektor zarządzający w firmie LekSeek Polska.
Wdrażanie e-recept w Polsce rozpocznie się już pod koniec tego roku, a datą graniczną ich uruchomienia dla wszystkich placówek jest rok 2020. Wraz z systemem elektronicznych recept pacjent zyska dostęp do danych dotyczących swojego leczenia na internetowym koncie. Następnie konta będą uzupełniane o kolejne usługi – e-skierowania i inne elementy dokumentacji medycznej. Wdrożeniami zajmuje się Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia, realizując projekt P1 – Elektroniczna Platforma Gromadzenia, Analizy i Udostępniania Zasobów Cyfrowych o Zdarzeniach Medycznych.