W startupowym ekosystemie książka przydaje się na kilka sposobów. Jest szereg lektur, które pomogą nam w ułożeniu biznesowej strategii. Dzięki książkom poświęconym sztuce negocjacji czy storytellingu, łatwiej będzie nam odnaleźć się podczas pitchingu czy w trakcie rozmów twarzą w twarz z inwestorami. Wreszcie, literatura piękna sprawi, że nasze posty w LinkedInie nabiorą finezji i będzie się je po prostu przyjemniej czytać.
Problem, jak zawsze, wynika z nadmiaru książek. W gąszczu tytułów, zarówno nowych, jak i tych klasycznych pozycji, nietrudno się pogubić. Właśnie dlatego swego czasu przepytaliśmy przedstawicieli startupów i funduszy, prosząc ich o przygotowanie książkowych rekomendacji. Efekt naszych rozmów znajdziecie poniżej:
- 23 książki polecane przez polskich inwestorów (cz.1)
- 20 książek polecanych przez polskich startupowców (cz.2)
- 45 książek polecanych przez polskich startupowców (cz.3)
- 15 książek polecanych przez polskich startupowców (cz.4)
A na deser – nasz podcast z prof. Elizą Pieciul-Karmińską o tym, dlaczego wciąż warto czytać baśnie: