Dobiliśmy do 400 000 pobrań! Podsumowanie roku Scramjet

Dodane: 17.02.2022

Wojciech Sacha Wojciech Sacha

Dobiliśmy do 400 000 pobrań! Podsumowanie roku Scramjet

Udostępnij:

2021 rok był dla nas świetnym rokiem. Zbudowaliśmy zespół, nasze produkty zyskały nowe funkcjonalności, pozyskaliśmy nowych partnerów i stworzyliśmy solidne fundamenty dla wzrostu w 2022. Podsumujmy miniony rok.
Czytasz właśnie artykuł z cyklu, w którym polskie startupy, firmy technologiczne i fundusze venture capital podsumowują 2021 rok.

W 2021 obserwowaliśmy wykładniczy wzrost w użytkowaniu naszych produktów open source: dobiliśmy do 400.000 pobrań i to jest wzrost organiczny, bez dodatkowych działań marketingowych. Lubiany przez Javascriptowych developerów Scramjet Framework od grudnia działa również w językach Python i C++. Do niego w 2021 dołączył Scramjet Transform Hub – platforma developerska pozwalająca na łatwe uruchamianie usług na dowolnym urządzeniu. To krok milowy w kierunku naszego flagowca: Scramjet Cloud Platform – platformy chmurowej, którą aktualnie udostępniamy pierwszym klientom w zamkniętym programie pilotażowym.

Większy zespół i rudna finansowania

Scramjet w 2022 to już nie pomysł biznesowy, ale dobrze naoliwiona maszyna. Swoją przygodę zaczynaliśmy w zespole 5 founderów, przez 2021 powiększyliśmy się do 18-osobowego wszechstronnego zespołu. Mimo dantejskich scen na rynku IT, kiedy nawet liderzy i seksowne scale-upy miały problem z pozyskaniem dobrych programistów, nam udało nam się przyciągnąć naprawdę mocny team. Nie oszukujmy się, to nie czar osobisty founderów ich przekonał, ale raczej chęć zmierzenia się z realnym wyzwaniem technologicznym i ambitna wizja firmy. Nie obyło się bez wyzwań, gdyż budowaliśmy zespół w 100% zdalnie i musieliśmy tworzyć podstawy organizacji i kultury firmy w warunkach pandemii. Tym bardziej zaskakuje, że udało nam się coś, co w projektach R&D jest prawie niespotykane – dowiezienie naszych założeń według planu! Po takim chrzcie bojowym czujemy się pewnie, że z tym teamem możemy technologiczne góry przenosić i mamy mocne podstawy do dalszego skalowania.

W 2021 pozyskaliśmy 1 milion dolarów finansowania pre-seed od SpeedUp Venture Capital Group, Sunfish Partners oraz aniołów biznesu, w tym Chrisa Schagena – byłego CMO i współautora sukcesu niemieckiego jednorożca Contentful. Zostaliśmy także sklasyfikowani jako startup #1 w Unii Europejskiej zajmujący się tematyką Serverless według bazy Crunchbase. Ten wiatr w żagle dodatkowo wzmacnia rosnąca moda na europejski deep-tech. I zamierzamy z tego wiatru skorzystać.

Nasi inwestorzy uwierzyli w naszą misję dostarczenia przełomowego i niskopoziomowego rozwiązania najbardziej kluczowych problemów w przetwarzaniu danych w ruchu.

Nasze intuicje rynkowe potwierdziły się zresztą w 2021, patrząc na ruchy dużych graczy oraz w bezpośrednich rozmowach z firmami IT i developerami. Mgła obliczeniowa (fog computing), serverless i stream processing to trendy w nowoczesnej architekturze IT, które tylko przybierają na sile, a my realizujemy ich założenia w jednym prostym produkcie.

Pierwsi klienci

Rok 2022 będzie absolutnie kluczowy dla Scramjet i cała nasza ciężka praca ujrzy światło dzienne w formie Scramjet Cloud Platform. W 2022 w każdym kwartale czeka nas kolejne wyzwanie: pozyskiwanie pierwszych klientów, potem przeprowadzenie międzynarodowej rundy finansowej, a następnie dalsze skalowania biznesu. Chcemy, aby nasze produkty zostały kluczem do uruchomienia technologii Serverless w branżach ML, AI, IoT oraz w Business Intelligence / Web i stanowiły prawdziwą pomoc dla środowisk developerów tam programujących. Wierzymy, że nowoczesna infrastruktura IT potrzebuje mocniejszego i zwinniejszego silnika do przetwarzania danych – na każdym jej poziomie.

W 2022 ma być rokiem przełomu. Połączymy moc dystrybuowanej architektury bezserwerowej i przetwarzania w czasie rzeczywistym. To produkt, jakiego nikomu do tej pory nie udało się z sukcesem uruchomić. 2022, nadchodzimy!

Autor: Wojciech Sacha, CEO Scramjet

icon-112px-padlock Created with Sketch.

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem