„Dobra franczyza ma być jak SaaS” – bValue Fund wykłada 43 mln PLN i obejmuje pakiet mniejszościowy w Xtreme Brands

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

„Dobra franczyza ma być jak SaaS” – bValue Fund wykłada 43 mln PLN i obejmuje pakiet mniejszościowy w Xtreme Brands

Udostępnij:

Celem partnerstwa z bValue jest również wsparcie Xtreme Brands w procesie digitalizacji, który pomoże zwiększyć efektywność wykorzystania danych w zarządzaniu siecią. To już trzecia w bieżącym roku inwestycja funduszu.

Xtreme Brands to platforma marek franczyzowych zorientowanych na fitness i wellbeing. Pod szyldem Xtreme Fitness Gyms działa obecnie w Polsce ponad 100 klubów, zlokalizowanych głównie w mniejszych miastach. W ramach sieci Xtreme Brands funkcjonują także czteryprzestrzenie rozwojowe dla dzieci (Xtreme KiDS), promujące aktywność fizyczną poprzez zabawę. Tylko do końca 2027 roku planowane jest rozszerzenie sieci do ponad 300 klubów Xtreme Fitness Gyms (450 placówek do 2029 roku) i do ok. 50 klubów Xtreme KiDS do końca 2027 r. (ponad 120 placówek do 2029 roku). Aktywnie będą również rozwijane nowe, bardzo perspektywiczne koncepty franczyzowe.

Franczyza jak SaaS

– W środowisku inwestorskim mówi się, że dobra franczyza w usługach jest jak Software-as-a-Service w oprogramowaniu. Obydwa modele są skalowalne, mają powtarzalne przychody i wystandaryzowane systemy, co przekłada się na spore zainteresowanie inwestorów. Franczyza musi przynosić jednak realną wartość dla przedsiębiorców, którzy się w nią angażują, mierzoną wzrostem liczby klientów i końcowym zyskiem. W ten sposób napędza się z kolei efekt kuli śnieżnej – im więcej zadowolonych franczyzobiorców, tym większa pula nowych, zainteresowanych dołączeniem do systemu – mówi Maciej Balsewicz, Founder & Managing Partner bValue Fund. – Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem tempa rozwoju Xtreme Brands oraz wyników, jakie osiągają franczyzobiorcy marek Xtreme Fitness Gyms i Xtreme KiDS. Z naszym wsparciem finansowym i merytorycznym obydwa systemy będą się dalej dynamicznie rozwijać tworząc liderów kategorii w regionie CEE. Techowym know-how i doświadczeniem funduszu pomożemy spółce w tworzeniu produktów i usług digitalowych, by mocniej integrować klientów wokół Xtreme Brands, co przełoży się także na realne korzyści dla franczyzobiorców – dodaje Balsewicz.

Xtreme Fitness Gyms w 2024 roku osiągnęła 86 mln zł przychodów przy 37 mln zł rok wcześniej. W kolejnych latach, oprócz nowych systemów franczyzowych, Xtreme Brands planuje dalsze skalowanie obecnych formatów na rynkach zagranicznych.

Ćwiczyć więcej

Coraz większa świadomość potrzeby dbałości o zdrowie znajduje odzwierciedlenie w twardych danych. Jak wynika z ostatniego Narodowego Testu Zdrowia Polaków 1 na 4 uprawia sport co najmniej 2 godziny w tygodniu. Utrwalanie dobrych nawyków wspierają kluby fitness z atrakcyjną ofertą zajęć oraz rozbudowaną siecią placówek, której brakuje jednak poza metropoliami. Analiza „Rynek Siłowni w Polsce 2024” (dataplace.ai) pokazała, że aż 7 mln Polaków w wieku 19-59 lat mieszka w miejscowościach pozbawionych profesjonalnej infrastruktury sportowej.

– Ponad 1,8 tysiąca gmin w Polsce wciąż nie posiada żadnego klubu fitness należącego do sieci. My skutecznie przełamujemy ten trend, otwierając rentowne placówki także w miastach poniżej 100 tysięcy mieszkańców. Współpraca z bValue nie zmienia naszego kierunku, lecz pozwala jeszcze pełniej wykorzystać drzemiący w nas potencjał. Stawiamy przed sobą ambitne, ale w pełni osiągalne cele – jednym z nich jest zajęcie do 2030 roku pozycji największej sieci franczyzowej fitness i wellbeing w Europie Środkowo-Wschodniej – mówi Łukasz Dojka, Founder & Chairman of the Board Xtreme Brands. – Naszą siłą jest umiejętność budowania silnych i rentownych biznesów w starannie dobranych lokalizacjach, przy jednoczesnym partnerskim podejściu do franczyzobiorców. Odpowiadamy na potrzeby różnych grup docelowych – rozwijając sieć nowoczesnych klubów treningowych i tworząc innowacyjne przestrzenie dla dzieci, łączące aktywność fizyczną, edukację i zabawę – dodaje.

Po uruchomieniu do końca tego roku kolejnych placówek, na polskim rynku będzie działało już 165 rentownych klubów fitness oraz 12-14 placówek dla dzieci. Ekspansja w kolejnych latach będzie napędzana dalszym rozwojem w Polsce jak również międzynarodową ekspansją.

Dofinansowana przez bValue Growth firma oferuje franczyzobiorcom sprawdzony, stabilny i dochodowy model biznesowy, umożliwiający prowadzenie własnego klubu z wykorzystaniem efektywnego systemu operacyjnego, który automatyzuje kluczowe procesy, ogranicza koszty i maksymalizuje przychody. Potwierdzeniem perspektyw rozwoju przedsiębiorców w ramach sieci jest fakt, że z Xtreme Brands działa już ponad 40 multifranczyzobiorców. Swoim partnerom firma oferuje wsparcie na każdym etapie współpracy – od pomocy w znalezieniu lokalizacji, przez negocjacje warunków najmu, adaptację lokalu, aż po kompleksowy pakiet szkoleń, rekrutację zespołu i przygotowanie do startu działalności. Po uruchomieniu placówki przedsiębiorcy są wspierani w zakresie pracy nad efektywnością, rentownością i skalowaniem biznesu.