Każdego dnia w sieci pojawiają się ponad 4 miliony artykułów (nie mówiąc o miliardach tweetów, e-maili, czy postów na Facebooku). Większość serwisów informacyjnych i blogów jest już świadoma konieczności promocji własnych treści i korzysta z tradycyjnych narzędzi, np. reklamuje swoje artykuły przez kanały społecznościowe. Zasady retargetingu, czyli reklamowania strony użytkownikom, którzy już ją odwiedzili, są im również znane. Ale czy e-wydawcy zdążyli zaznajomić się z pojęciem content retargetingu? To najnowszy trend popularyzacji treści w Internecie, chociaż w Polsce słyszy się o nim niezbyt wiele. Jeszcze…
O co w tym wszystkim chodzi? Skoro czytelnicy danego serwisu nie dostrzegają, bądź nie są w stanie zdążyć przeczytać wszystkich opublikowanych w nim artykułów, potencjał dużej liczby tekstów nie zostaje wykorzystany.
„Kampanie content retargetingowe pomagają zmienić tę sytuację. Dzięki nowoczesnym technologiom możliwe jest wyświetlenie bannerów reklamujących artykuł tym czytelnikom, którzy potencjalnie są zainteresowani daną treścią, ale jej nie przeczytali. W efekcie jej promowania tekst zyskuje na popularności, internauci konsumują więcej publikacji, a wydawca zwiększa ruch na swojej stronie” – mówi Michał Orzechowski, Head of Product w Boost the News.
Skuteczność content retargetingu potwierdza kampania przeprowadzona przez NowyMarketing i Boost the News – pierwsze narzędzie, które pozwala reklamodawcom zwiększać popularność publikacji na ich temat, a wydawcom prowadzić darmowe kampanie content retargetingowe i zarabiać na opublikowanych treściach.
Promocja artykułu „Każdy może monetyzować swój content…”, który pojawił się na stronie nowymarketing.pl w październiku, zwiększyła ruch czytelników tej treści o 150% w ciągu zaledwie 10 dni!
Kampania polegała na promowaniu artykułu za pośrednictwem bannerów reklamowych, które podążały po całej powierzchni Internetu za użytkownikami serwisu NowyMarketing.
Od momentu rozpoczęcia promowania (28.10.2015) 40% wszystkich odwiedzających stanowili czytelnicy, którzy samodzielnie zainteresowali się treścią. Aż 60% osób, które poświeciły swój czas na zapoznanie się z publikacją, zrobiło to po zobaczeniu reklamy artykułu na bannerze. Bez dodatkowej promocji treści ponad połowa internautów, którzy ją przeczytali nigdy by tego nie zrobiła.
„Dziś dla dziennikarzy, redaktorów, blogerów, content marketerów – ogólnie wszystkich twórców treści w Internecie, tak samo ważnym zadaniem jak napisanie dobrego tekstu jest jego wypromowanie. Boost The News jest bardzo interesującym narzędziem, które może w tym pomóc. Ponadto, z punktu widzenia wydawcy, może to być dodatkowy sposób na monetyzację treści. Z pewnością będziemy dalej obserwowali ten projekt i trzymamy za niego kciuki” – mówi Marcin Małecki, redaktor naczelny Nowego Marketingu.
Content retargeting to przyszłość niezależnie od tego jaką treść chce promować wydawca czy marka. „Rozwiązanie jest równie skuteczne dla wydawców modowych, branży motoryzacyjnej, turystycznej czy eventowej” – dodaje Orzechowski.
Artykuł powstał w ramach partnerskiej współpracy z Boost the News