Zdjęcie główne artykułu by picjumbo.com
W maju, w sklepach internetowych branży dziecięcej, korzystających z oprogramowania Shoper, dokonano ponad 18,1 tys. transakcji kupna-sprzedaży o łącznej wartości ponad 2,993 mln zł. Rok temu podobnych transakcji było 11,3 tys., a ich wartość wyniosła ponad 1,802 mln zł. Oznacza to ponad 60-procentowy wzrost.
– Sklepy internetowe oferujące produkty dla dzieci największe oblężenie tradycyjnie przeżywają w listopadzie i grudniu – mówi Tomasz Tybon, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży w DreamCommerce SA, dostawcy oprogramowania Shoper. – Tym razem po raz pierwszy zaobserwowaliśmy sytuację, gdy branża dziecięca notuje tak dobre wyniki w okresie innym niż szczyt świątecznych zakupów. Tegoroczna sprzedaż w tygodniach poprzedzających Dzień Dziecka była wyraźnie lepsza niż rok wcześniej. Prawdopodobnie wpływ na nią miał rządowy program „500+”, dzięki któremu rodzice dysponują dodatkowymi środkami finansowymi.
Lepsze wyniki sklepów dziecięcych to także rezultat ich dynamicznego rozwoju w ostatnich miesiącach. Pod koniec 2014 r. e-biznesy z asortymentem dla dzieci (począwszy od ubrań i kosmetyków, poprzez zabawki i artykuły szkolne, po instrumenty muzyczne, a nawet biżuterię) stanowiły 2,78 procent wszystkich sklepów pracujących na platformie Shoper, z końcem 2015 r. liczba takich podmiotów wynosiła już 4,81 proc., a na początku 2016 roku – 5,9 proc. Wartość przeprowadzonych w nich transakcji w maju 2016 r. stanowiła z kolei 5,77 proc. łącznej wartości sprzedaży w e-sklepach. I wciąż rośnie, co najlepiej podsumowuje zyskujący na znaczeniu trend na e-zakupy dla najmłodszych.