Czytasz właśnie artykuł z cyklu, w którym polskie startupy, firmy technologiczne i fundusze venture capital podsumowują 2021 rok.
Dobrze wykorzystaliśmy pandemię
Co oczywiste, pandemia zaburzyła wiele obszarów naszego życia, w tym działalność firm. Z pewnością w głowie większości przedsiębiorców pojawiła się myśl ,,co mogę zrobić, aby wykorzystać sytuację”. Nie inaczej było w naszym przypadku, gdzie naturalnym dla nas wyborem było postawienie na kompleksowe rozwiązywanie problemów naszych klientów.
Początkowo wspieraliśmy przedsiębiorców prowadzących sklepy w serwisie Allegro, gdzie wdrażaliśmy dedykowane kampanie promocyjne oraz usprawnialiśmy aspekty wizualne ich oferty. Zauważyliśmy, że większość firm oprócz działań w Allegro prowadzi także swoje sklepy online na własnych stronach internetowych, a liczba podmiotów, z jakimi muszą współpracować w celu sprawnego zorganizowania całości działań marketingowych, była dla nich nie lada udręką. Pozostała część naszych klientów dopiero zastanawiała się nad stworzeniem swojego sklepu i brakowało im wsparcia podmiotu, który zadąłby się tym procesem ,,od A do Z”.
Wystarczyło nam to do podjęcia ryzyka i zainwestowania w poszerzenie naszego modelu współpracy, dzięki czemu zbudowaliśmy zespół złożony z doświadczonych ekspertów i byliśmy w stanie zaoferować naszym partnerom kompleksowe wsparcie w stworzeniu sklepu internetowego oraz późniejszym promowaniu go.
Odpowiadaliśmy na wszystkie problemy i wyzwania, jakie napotykają firmy z rynku e-commerce. W całości zajmując się wsparciem sprzedaży poprzez odpowiednie ułożenie i prowadzenie sklepu w serwisie Allegro, tworzenie i zarządzanie stronami internetowymi oraz dedykowane ułożenie strategii promocyjnej zawierającej zarówno działa oparte na pozycjonowaniu organicznym, jak i szerokie kampanie sponsorowane. Właśnie z takim zespołem, nastawieniem i modelem współpracy weszliśmy w 2021 rok.
Znamy się na tym co robimy
Nasze doświadczenie, podejście do wyzwań oraz szeroki wachlarz kompetencji przyczyniło się do znacznego rozwoju naszej działalności w 2021 roku. W gronie naszych klientów znalazły się startupy, innowacyjne sklepy online oraz największe marki z branży e-eommerce. Kluczem do udanego prowadzenia biznesu są dla nas relacje, jakie budujemy z naszymi partnerami. Indywidualne podejście, stała opieka i realizacje dające efekty znacznie przekraczające ustalone cele skutkowały 100% satysfakcją naszych klientów, co odbieramy jako największy sukces.
Dodatkowo 2021 rok był dla nas rekordowym pod kątem wzrostu przychodów, które w porównaniu z 2020 rokiem wzrosły o blisko 350%. Cały czas stawiamy na integrację oraz rozwój kompetencji naszych pracowników, co przynosi efekty między innymi w postaci wspomnianego zadowolenia naszych klientów oraz wzrostu przychodów. Dodatkowo zapewnia to sprawniejszą realizację zadań. Dobrze zintegrowany zespół procentuje sprawną i szybką współpracą w celu zapewnienia najlepszych efektów dla naszych partnerów.
Od zawsze stosowaliśmy podejście uznające ludzi za najważniejszych w organizacji i stanowiących najcenniejsze aktywa firmy. Po kilku latach obecności na rynku, zawirowaniach związanych z pandemią, zmianie naszych założeń i modelu współpracy, z dumą możemy stwierdzić, że było to jak najbardziej słuszne podejście, które zaprocentowało tym, czym dzisiaj jesteśmy jako Pirk Spark.
Co więcej, jednym z naszych podstawowych założeń jest dzielenie się wiedzą i doświadczeniem, jakie posiadamy oraz jakie nieustannie nabywamy. Na naszym blogu znajdziecie wiele tekstów merytorycznych z obszaru e-commerce, a niebawem podzielimy się z Wami kolejnymi inicjatywami w tym obszarze.
W 2022 nie zwalniamy tempa i wychodzimy na międzynarodowe rynki
W 2022 roku mamy jeszcze bardziej ambitne plany. Planujemy skalować naszą działalność poprzez ekspansję zagraniczną, zbudowanie międzynarodowego brandu i dotarcie do firm z Europy.
Dodatkowo w grudniu uruchomiliśmy spółkę Spark Code, która oferuje innowacyjne i skuteczne rozwiązania informatyczne. Można powiedzieć, że jest to software house z marketingowym zacięciem, lecz tutaj po raz kolejny wyróżnia nas kompleksowa oferta, w ramach której jesteśmy w stanie między innymi zbudować dedykowane narzędzia i aplikacje, czy też tworzyć strony zorientowane na UX. W skrócie jesteśmy w stanie doradzić i stworzyć rozwiązania IT, które znacznie przyczynią się do rozwoju biznesu naszych klientów.
Od kilku miesięcy budujemy własne rozwiązanie SaaS skierowane do branży e-commerce i 2022 będzie rokiem, kiedy nasze narzędzie ujrzy światło dzienne. Będziemy mogli je przetestować na szerszym gronie podmiotów i mamy nadzieję na pełne wdrożenie rynkowe.
Co więcej, planujemy dokonać znacznych roszad w strukturze naszej grupy, rozdzielając ją na poszczególne obszary biznesowe, w których wspieramy naszych klientów, o czym mamy nadzieję powiedzieć Wam już niebawem. Oczywiście, mimo wszystkich powyższych planów na przyszły rok, dalej będziemy kontynuować nasze działania ukierunkowane na edukację rynku i dzielenie się wiedzą.
–
Autor: Oskar Hertman, CEO Pirk Spark