DocPlanner.com już w 25. krajach świata

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Udostępnij:

Wywodząca się z Polski grupa DocPlanner.com, po trzech latach działalności, może pochwalić się obecnością na 25. rynkach świata. Dzięki silnej ekspansji zagranicznej, właśnie uruchomiła kolejne serwisy – w Szwecji oraz w Indiach.

Wywodząca się z Polski grupa DocPlanner.com, po trzech latach działalności, może pochwalić się obecnością na 25. rynkach świata. Dzięki silnej ekspansji zagranicznej, właśnie uruchomiła kolejne serwisy – w Szwecji oraz w Indiach.

Na polskim rynku grupa DocPlanner.com rozpoczęła działalność w 2010 roku, kiedy to przejęła powstały w 2007 roku serwis do opiniowania lekarzy przez pacjentów, ZnanyLekarz.pl. Od tego czasu przeszedł on gruntowne zmiany, stając się największym w Polsce serwisem internetowym, który ułatwia pacjentom szybkie dotarcie do lekarzy oraz umówienie wizyty przez internet. Z roku na rok portal odnotowuje rekordowe wzrosty. Przykładowo, 12 miesięcy temu serwis odwiedzało miesięcznie 1,6 mln użytkowników, a obecnie jest ich już ponad 2,5 mln. Jeśli przyjmiemy, że średni koszt wizyty lekarskiej w prywatnym gabinecie wynosi w Polsce 140 zł*, to poprzez ZnanyLekarz.pl umówiono w minionym roku wizyty o łącznej wartości ponad 14 mln zł, czyli o ponad 1000 proc. więcej, niż w roku poprzednim.

W 2011 roku grupa DocPlanner.com rozpoczęła ekspansję zagraniczną, uruchamiając serwisy w Czechach oraz Słowacji. Konsekwentny rozwój sprawił, że dziś grupa działa również w Austrii, Bułgarii, Francji, Niemczech, na Węgrzech, we Włoszech, w Portugalii, Hiszpanii, Rumunii, Rosji, na Ukrainie, a także poza Europą: w Argentynie, Brazylii, Chile, Kolumbii, Meksyku, Peru, Indonezji oraz RPA. W styczniu br. uruchomione zostały serwisy w Szwecji oraz w Indiach. Łącznie jest to już 25 krajów.

Na rynki zagraniczne staramy się wchodzić ostrożnie. Najpierw badamy rynek i zapotrzebowanie na świadczone przez nas usługi. Po uruchomieniu serwisu w danym kraju, w pierwszym etapie koncentrujemy się głównie na działaniach SEO oraz social media – mówi Piotr Bożek, dyrektor marketingu grupy DocPlanner.com.

DocPlanner.com jest rozwijany m.in. przez Mariusza Gralewskiego, twórcę GoldenLine.pl. W grudniu 2012 roku w ramach pierwszej rundy finansowania startup otrzymał 1 mln dolarów. Inwestycji dokonali Point Nine Capital, Piton Capital, RTA Ventures oraz kilku aniołów biznesu. Mariusz Gralewski jest również partnerem w funduszu Protos Venture Capital SPV, w którym wspólnikiem został niedawno znany piłkarz, Robert Lewandowski.

* – średni koszt wizyty (szacunki własne)

źródło: informacja prasowa