Doctor.One pozyskał 2,1 mln euro. W startup ponownie zainwestował Movens Capital

Dodane: 28.04.2022

Informacja prasowa

Udostępnij:

Doctor.One, platforma pozwalająca lekarzom prowadzić prywatną praktykę lekarską w modelu subskrypcyjnym, po pół roku od wejścia na rynek pozyskała 2,1 mln euro w rundzie seed. Pozyskany kapitał Doctor.One przeznaczy na rozwój aplikacji i zespołu oraz ekspansję na wybrany rynek w Europie Zachodniej.

Doctor.One to wirtualna przychodnia pozwalająca lekarzom na stworzenie i prowadzenie prywatnej praktyki lekarskiej w modelu subskrypcyjnym. Podstawą świadczonej opieki zdrowotnej są obchody lekarskie online, podczas których medycy przy pomocy czatu lub rozmowy telefonicznej odpowiadają na wiadomości od swoich pacjentów, lub kontaktują się z nimi, by sprawdzić postępy leczenia. Za pośrednictwem aplikacji mogą również zaplanować wizytę stacjonarną czy zlecić wykonanie badań. W Doctor.One to lekarze zapraszają pacjentów, których chcą objąć opieką. Mają pełną kontrolę nad poświęcanym im czasem, a także zakresem i ceną abonamentu. Pomysł Doctor.One dostrzegli jurorzy konkursu Start-up Challenge 2022, towarzyszącego Europejskiemu Kongresowi Gospodarczemu, przyznając spółce tytuł laureata w kategorii Health&Biotechnology.

– Jesteśmy na rynku niecałe pół roku, a już z Doctor.One korzystają lekarze ponad 30 specjalizacji – od medycyny rodzinnej i pediatrii, przez ginekologię oraz alergologię, po endokrynologię, hematologię czy neonatologię. Zarówno od medyków, jak i pacjentów otrzymaliśmy pozytywny feedback na temat naszego modelu stałej opieki zdrowotnej, opartej na bezpośredniej relacji z zaufanym lekarzem. Co więcej, nasze dane pokazują, że już po miesiącu współpracy z nami przychody niektórych lekarzy wzrastają nawet o 20 proc. przy zachowaniu podobnej liczby godzin pracy. Dzięki zwiększeniu decyzyjności lekarzy w kontekście czasu, jaki poświęcają pacjentom i formy kontaktu, są oni w stanie efektywniej zarządzić swoim cennym czasem, jednocześnie zapewniając unikalną na rynku ciągłość opieki – mówi Tomasz Rudolf, CEO Doctor.One.

Ogromny potencjał Doctor.One docenił renomowany berliński fundusz VC AtlanticLabs, inwestujący w spółki będące w fazie pre-seed i seed.Do tej pory AtlanticLabs zainwestował w ponad 130 spółek o globalnym potencjale, m.in. Soundcloud, Zenjob, Clue, Choco, GetYourGuide czy Omio.

– Model opieki polegający na płaceniu za pojedyncze wizyty jest przestarzały i prowadzi do gorszej dostępności świadczeń zdrowotnych. Unikalne podejście Doctor.One umożliwia pacjentom pozostawanie z zaufanymi lekarzami w bliższej relacji i zwiększa liczbę usług zdrowotnych, świadczonych online lub za pośrednictwem telefonu, tym samym pozytywnie wpływając na wydolność systemu oraz wygodę pacjentów. Cieszymy się, że możemy wesprzeć zespół w jego misji, którą jest zapewnienie dostępu do aplikacji pacjentom na całym świecie – tłumaczy Daniel Niemi, dyrektor w AtlanticLabs.

– Pozyskane fundusze pozwolą nam rozpocząć ekspansję na europejskie rynki. Planujemy również dalszy rozwój aplikacji, tak aby była ona w jak największym stopniu dopasowana do potrzeb lekarzy i pacjentów, a także realiów lokalnych rynków zdrowia. Aby zrealizować nasze ambicje, zamierzamy do końca roku podwoić wielkość naszego zespołu – dodaje Maciej Malenda, współzałożyciel i COO Doctor.One.

Obecnie Doctor.One rozbudowuje aplikację i w związku z tym rekrutuje programistów. W ostatnim czasie jako Chief Technology Officer do spółki dołączył Jan Namedyński. Wcześniej był on m.in. Head of Global Digital Innovation Lab w Avon oraz CTO w Spark &Mortar, inkubatorze nowych biznesów grupy USP.

– W najbliższym czasie uruchomimy nową funkcję w aplikacji – konta rodzinne, będącą odpowiedzią na potrzeby głównie lekarzy rodzinnych, pediatrów i geriatrów. Dzięki nim jeden specjalista będzie mógł objąć opieką całą rodzinę. Jesteśmy również w trakcie negocjowania umowy na stałą współpracę z siecią laboratoriów, co ułatwi proces wystawiania skierowań na badania i ich realizacji – mówi Jan Namedyński,CTO Doctor.One.

Dane „Digital Health Global Market Report 2022” pokazują, że globalny rynek digitalowej opieki zdrowotnej w 2021 r. był wart ponad 201 mld USD i zgodnie z prognozami w 2022 r. osiągnie wartość blisko 253 mld dolarów przy średniorocznym tempie wzrostu na poziomie 25,5 proc. (CARG). Autorzy raportu przewidują również, że rynek będzie rósł w tempie 24 proc. (CARG) rocznie, osiągając wartość blisko 597 mld dolarów w 2026 r.