Domio pozyskał 100 mln dolarów. Zamierza konkurować z AirBnb

Dodane:

Kasia Krogulec Kasia Krogulec

domio

Udostępnij:

Domio to startup, który projektuje, a następnie wynajmuje aparthotele (kompleksy apartamentów, funkcjonujące jak hotele w sposobie wynajmowania mieszkań). Firma zebrała 100 mln dolarów, aby wybudować nowe nieruchomości w Stanach Zjednoczonych. W rundzie B jednym z inwestorów był Soft Bank.

W ciągu 3 lat proptech pojawił się na 12 rynkach. W przyszłym roku chce zwiększyć zakres swojej działalności do 25 amerykańskich miast. Obecnie z usług Domio można skorzystać m.in. w Miami, Los Angeles, Philadelphii i Phoenix.

Klientami docelowymi firmy są millenialsi podróżujący w grupach lub rodziny. Apartamenty są zazwyczaj 5 razy większe niż przeciętny pokój hotelowy, a ich cena jest średnio niższa o 25%.

Domio jest siecią anty-hotelową

Jay Roberts, CEO Domio, powiedział, że firma konkuruje z amatorskimi gospodarzami na Airbnb. Określił swój startup jako kolejny Marriott, ale z bardziej nowoczesnym modelem działania. Nie chce też, by porównywać Domio do sieci Hilton’s Homewood Suites, którą nazwał „bezduszną”.

Jak powstają apartamenty Domio?

Firma używa algorytmów ilościowych, które są budowane w celu zidentyfikowania regionów, w których startup chce rozwijać swoją działalność. System opiera się nie tylko na tym, czego szukają konsumenci, ale również na wzorcach pogodowych, wskaźnikach ekonomicznych i innych czynnikach. Po wyborze lokalizacji pracuje nad zabezpieczeniami nieruchomości.

Domio tworzy swoje lokale w nowszych lub zupełnie nowych budynkach, które zazwyczaj nie są wykorzystywane przez deweloperów z myślą o krótkoterminowym wynajmie.

Roberts przyznał, że Domio ma zazwyczaj 75%-78% obłożenia, natomiast hotele są średnio obłożone w 60% w skali kraju.

Obecnie inwestorzy zaczynają kupować nieruchomości w imieniu Domio i wynajmować je startupowi. Powoduje to, że Domio ma korzystniejszą stawkę podczas transakcji. Jednocześnie firma Robertsa bezpośrednio zarządza wynajmowanymi budynkami.

Najnowszy nabytek Domio posiada wewnątrz Whole Foods oraz siłownię.

Startup pracuje nad nową aplikacją

Roberts powiedział, że firma pracuje nad aplikacją, która umożliwi rezerwację miejsc i gromadzenie doświadczeń klientów.

Dodał, że wszystko, co zazwyczaj załatwia się z pracownikiem tradycyjnego hotelu, będzie można samemu uzyskać dzięki aplikacji Domio.

Poprzez aplikację gość hotelowy zamówi usługi pokojowe, większą liczbę ręczników, dokona rezerwacji lub nawet otrzyma rekomendacje potraw z firmowej restauracji.

Dodatkowo, poprzez aplikację Domio użytkownicy aparthoteli zarezerwują Ubera i zsynchronizują swoje konto Spotify, aby odtwarzać muzykę w apartamencie.

W planach Domio ma także wprowadzenie do aplikacji możliwości zakupu tych samych przedmiotów użytkowych czy wyposażenia, które zostało zaprojektowane do dekoracji apartamentów Domio.

AirBnb inwestuje w Zeus Living

Światowe wydatki na podróże i turystykę kształtują się na poziomie 2,8 biliona dolarów, a liczba turystów wynosi 5 miliardów rocznie. Te statystyki doskonale zna Airbnb, który cały czas poszerza swój zakres wpływów.

Ostatnio właściciele popularnej platformy zainwestowali nieznaną sumę w konkurencyjny proptech – Zeus Living.

W ramach umowy pomiędzy firmami oferty Zeus Living pojawią się w amerykańskiej wersji aplikacji Airbnb. Taki ruch zwiększy prawdopodobnie liczbę klientów tego serwisu.

Airbnb także może skorzystać na współpracy z Zeus Living, ponieważ poszerzy swoją ofertę o wynajem długoterminowy.

Nieoficjalnie wiadomo, że w I kwartale 2019 r. Airbnb osiągnął przychody w wysokości 9,4 mld dolarów. Firma zadebiutuje na giełdzie w pierwszej połowie 2020 r.