Do drzwi polskiego e-commerce puka nowy start-up Dontpay. Twórcy serwisu udowodnią, że oferowanie produktów i usług w modelu „za darmo” nie tylko się opłaca, mało tego można nawet zarobić więcej, niż w tradycyjnym modelu sprzedażowym.
System działa w oparciu o model „pay by shopping”, w którym klient wybierając z katalogu ofert jeden produkt otrzymuje drugi, komplementarny całkowicie bezpłatnie. Np. kupując słuchawki z mikrofonem możemy otrzymać kod doładowujący do komunikatora internetowego.
Można też odwrócić sytuację i klient dokupi produkt właśnie po to, aby otrzymać wybrany gratis. Taki model przynosi korzyści zarówno klientom – otrzymują dwa dowolnie wybrane produkty w cenie jednego, jak i sprzedawcom – otrzymują narzędzie dywersyfikujące źródła zamówień i wspierające sprzedaż.
Projekt jest współfinansowany ze środków 8.1, a za jego realizację odpowiadają osoby z wieloletnim doświadczeniem w branży internetowej. Sam projekt, oparty o sprawdzone i działające zagranicą mechanizmy, nie ma na rynku polskim swojego odpowiednika.
– Zdajemy sobie sprawę, że wielu sprzedawców boryka się z problemami niskiej konwersji, a serwisy internetowe nieustannie zabiegają o uwagę kupujących, oferując część swoich usług niemal za darmo. Postanowiliśmy zbudować platformę, która wykorzystuje magię „ceny zero”, a jednocześnie pozwoli sprzedawcom wypromować swoją markę i podnieść wyniki sprzedaży zachowując wartość produktu w oczach klienta – opowiada Marcin Walocha, współwłaściciel projektu.
Na stronie serwisu dontpay.pl można się już zarejestrować i zapoznać się z zasadami jego funkcjonowania. W najbliższym czasie uruchomiony zostanie katalog z pierwszymi ofertami partnerskich sklepów. Wtedy też rozpocznie się kampania promująca platformę. Planowany start platformy to pierwszy kwartał przyszłego roku.
źródło: informacja prasowa