Dopracowaliśmy produkt i udowodniliśmy, że nasze optymalizacje przynoszą efekty. Podsumowanie roku aBooster

Dodane:

Michał Mazur Michał Mazur

Dopracowaliśmy produkt i udowodniliśmy, że nasze optymalizacje przynoszą efekty. Podsumowanie roku aBooster

Udostępnij:

W aBooster zajmujemy się optymalizacją powierzchni reklamowych w grach i aplikacjach mobilnych. W poniższym artykule przybliżam, jaki był dla nas miniony rok oraz opowiadam, co zamierzamy osiągnąć w 2022 roku.

Czytasz właśnie artykuł z cyklu, w którym polskie startupy, firmy technologiczne i fundusze venture capital podsumowują 2021 rok.

Dopracowanie produktu

W początkowej fazie biznesu niezwykle ważne jest dopracowanie produktu – i to był jeden z naszych głównych celów na miniony rok. W biznesie bazującym na danych i wiedzy istotna jest także analiza i umiejętność wyciągania odpowiednich wniosków. Tego też trzeba się nauczyć, aby szybko dostrzec trendy i zależności. Uważamy, że plan podstawowy udało nam się zrealizować w 150%. Poznanie tej specyfiki pozwoliło nam zmienić strategię biznesową, a także pokazało, że wszystkie działania optymalizacyjne wymagają bardzo indywidualnego podejścia do jego przedmiotu.

Kolejnym ogromnym osiągnięciem z 2021 roku jest program edukacji zarówno wydawców, jak i domów mediowych. To właśnie podczas przeprowadzonych szkoleń wydawcy dowiedzieli się, czemu eCPM nie jest jedynym współczynnikiem pokazującym jakość optymalizacji, a klienci agencyjni mogli odkryć zalety i przewagi działania na rynku gier i aplikacji mobilnych.

W jednym, jak i drugim przypadku odzew, zrozumienie i świadome podejście do tematu naszych partnerów było kolejnym bodźcem mówiącym nam, że taki cykl jest potrzebny i skuteczny.

Współpraca z wydawcami z Polski

Jesteśmy zdania, że plany można snuć bez końca, że mogą być wielkie i opisywać wizję podbicia świat. Natomiast w końcu trzeba zdać sobie sprawę w jakim jest się miejscu i że na początku nie osiągnie się wszystkiego. Dlatego postanowiliśmy wykorzystać coś, czego nie mają potentaci na rynku, czyli elastyczność – elastyczność współpracy z wydawcami, którzy nie posiadają wystarczającej skali dla największych graczy rynku optymalizacji powierzchni mobilnych. Stąd podjęliśmy decyzję, aby skupić się na na współpracy z wydawcami z rodzimego, polskiego rynku.

Wdrożenie i efekty

Po etapie analizy zawsze przychodzi czas na pracę i wdrażanie opracowanych założeń – i tak też było tym razem. Ten etap zaskoczył nas, a zarazem upewnił, że koncepcja dedykowanych strategii optymalizacji, wspierana kampaniami bezpośrednimi jest skuteczna i potrafi generować kilkusetprocentowe wzrosty względem punktu wejścia.

Pozytywnym sygnałem z rynku były efekty klientów agencyjnych. Edukacja przyniosła efekty, a marketerzy domów mediowych zaczęli dostrzegać możliwości naszego kanału. Rozpoczęliśmy rozmowy o dedykowanych kampaniach, uszytych pod segment graczy.

Co więcej, największym sukcesem naszym, jak i całego rynku jest dostrzeżenie współczynnika jakościowego. To znaczy dostrzeżenie, że taktyka produktów uszytych pod graczy przynosi efekty. A efekty tego są jak najbardziej mierzalne. Kampanie przynoszą zamierzone efekty, a wskaźniki – klikalności, interakcji, czasu spędzonego na kreacji – pozytywnie zaskakują branżę. Tutaj możemy jasno powiedzieć: „to działa”.

Zainteresowanie reklamodawców długofalowymi działaniami świadczy o słuszności obranego kierunku i pokazuje, że właśnie rok 2022 będzie obfitował w takie kampanie. Powstające dedykowane komórki po stronie grup mediowych i podpisane umowy partnerskie są kolejnym czynnikiem pobudzającym rozwój tego obszaru rynku.

Międzynarodowy rozwój

Rok 2022 będzie pełen wyzwań – zarówno dla reklamodawców, którzy będą starać się dostarczyć odpowiedni content, jak i dla firm takich jak aBooster. By nie pozostać w tyle za konkurencją, planujemy zintensyfikować działania na rynkach ościennych. Dostrzegamy ogromny potencjał wydawców z naszego regionu, dlatego planujemy podjąć współpracę z nowymi zagranicznymi podmiotami.

W świecie reklamy od lat panuje żart, że każdy rok jest rokiem mobile. Sądzimy, że ten żart już się znudził i 2022 będzie rokiem mobilnego gamingu.

Autor: Michał Mazur, business project manager aBooster