Dorota Matuła (Activy & Mindy): Samotne prowadzenie firmy jest bardzo trudne

Dodane:

Marta Janczewska-Bażak Marta Janczewska-Bażak

Dorota Matuła (Activy & Mindy

Udostępnij:

W najnowszym odcinku podcastu rozmawiamy z Dorotą Matułą, Co-founder i Chief Marketing Officer, dwóch polskich startupów, Activy i Mindy, działających w sektorze Wellnesstech. Te dwie firmy reprezentują różne aspekty tej dynamicznie rozwijającej się branży. Activy to aplikacja skierowana głównie do pracodawców, mająca na celu motywowanie pracowników do aktywności fizycznej, podczas gdy Mindy koncentruje się na poprawie zdrowia psychicznego poprzez medytacje i treningi uważności.

Z Dorotą rozmawiamy o tym jak została co-founderem, dołączając do startupu jako jeden z pierwszych pracowników. Nasza rozmowa skupia się głównie na historii Activy, ale Dorota zdradza również skąd wziął się pomysł na Mindy i jak bardzo obecny produkt różni się od pierwotnego założenia.

Penetracja rynku aplikacji fitness i wellbeing wynosi obecnie około 13,5%, a do 2027 przewidziane jest, że liczba ta wzrośnie do ponad 16%. Potencjał na tym rynku jest ogromny. Eksperci prognozują, że do końca 2023 przychody z tego sektora wyniosą ponad 100 miliardów złotych. Ta niesamowita dynamika rynku wellnesstech wyraźnie pokazuje, że zdrowie i dobre samopoczucie stają się coraz ważniejsze dla ludzi, a technologia odgrywa kluczową rolę w tym obszarze. Wraz z przewidywanym wzrostem, nie sposób nie dostrzec ogromnych perspektyw rozwoju, jakie czekają na całą branżę.