Dott oferuje bardzo atrakcyjne pakiety startowe i przejazdy bez pakietów w cenie 2,70 złotych za odblokowanie i 49 groszy za minutę jazdy. Niski koszt wypożyczenia, to nie jedyny czynnik zwiększający dostępność urządzeń – hulajnogi będą rozlokowane, nie tylko w centrum miasta, ale również na jego obrzeżach.
– Cieszę się, że w okresie samoizolacji udało nam się ruszyć z inicjatywą pomagającą w bezpieczny sposób przemieszczać się po Warszawie. Jestem dumny, że to, co przetestowaliśmy już na innych europejskich rynkach wprowadzamy do Polski. Na rynku francuskim i włoskim, zaobserwowaliśmy zmianę trendu w korzystaniu z hulajnóg w dobie pandemii: ludzie zaczęli przemieszczać się w obrębie swoich dzielnic mieszkalnych, a nie jak dotychczas do centrum miasta. Odpowiadając na to zapotrzebowanie, postanowiliśmy w Warszawie skupić się na razie na zaoferowaniu naszej usługi w dzielnicach mieszkalnych. Jestem przekonany, że mieszkańcy stolicy dołączą do szerzenia naszej misji budowania zrównoważonej mikromobilności, uzupełniającej istniejące metody transportu publicznego, polubią nasze hulajnogi i docenią ich wyjątkowy design – Borys Pawliczak, Generalny Manager Dott.
Firma blisko współpracuje z samorządami przy tworzeniu regulacji prawnych oraz Stowarzyszeniem Mobilne Miasto w Polsce, skupiając się na kilku najważniejszych filarach: edukacji użytkowników o bezpiecznej jeździe i odpowiedzialnym parkowaniu; współpracy z władzami miasta w celu stworzenia spójnego systemu komunikacji miejskiej, dostępnej i wygodnej dla wszystkich mieszkańców; sprzęcie dostosowanym do wyzwań ekonomii dzielenia, utrzymywanych w odpowiednim stanie technicznym przez wykwalifikowanych mechaników; odpowiedzialnym prowadzeniu biznesu – hulajnogi są ładowane i naprawiane wyłącznie przez przeszkolonych pracowników firmy w profesjonalnie przygotowanych warsztatach.
– Ważne jest, aby w czasie pandemii w przestrzeni miejskiej dostępne były urządzenia i pojazdy, które umożliwią nam łatwe, efektywne i ekologiczne przemieszczanie się, przy jednoczesnym zachowaniu dystansu społecznego. W te potrzeby świetnie wpisuje się tzw. mikromobilność, np. elektryczne hulajnogi, jednakże przy założeniu, że ten segment mobilności doczeka się rozsądnych regulacji w prawie o ruchu drogowym, których na dzień dzisiejszy wciąż brakuje – mówi Adam Jędrzejewski, założyciel i prezes Stowarzyszenia Mobilne Miasto, którego członkiem jest Dott.
Dott w trakcie pandemii Covid-19 dezynfekuje swoje hulajnogi regularnie, utrzymuje wysokie standardy sanitarne w magazynach i punktach mechanicznych, a lokalny zespół operacyjny został wyposażony w maski, rękawiczki i środki do dezynfekcji.