Droplabs pozyskał ponad 3 miliony złotych na digitalizację branży rekreacyjnej i turystycznej

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Droplabs pozyskał ponad 3 miliony złotych na digitalizację branży rekreacyjnej i turystycznej

Udostępnij:

Droplabs to młoda firma z Krakowa, której system sprzedaży i dystrybucji usług online pozwala na błyskawiczne uruchomienie sprzedaży i dystrybucji biletów, voucherów czy wycieczek. Właśnie pozyskał 3,3 miliona złotych.

Droplabs to startup oferujący swój produkt w modelu SaaS. Umożliwia firmom, głównie z branży atrakcji turystycznych, sprzedaż usług online za pośrednictwem własnych kanałów oraz przez partnerów biznesowych – współpracujących hoteli lub zewnętrznych portali.

Wartość rynku atrakcji turystycznych tylko w Polsce to ponad 8,5 miliarda złotych. Z szacunków Droplabs wynika, że podmioty odpowiedzialne za wygenerowanie około 2⁄3 tej kwoty nie mają jeszcze systemów umożliwiających sprzedaż wejściówek online. Dla tych, które mają taką możliwość, kanał online wciąż stanowi tylko niewielki procent całościowego wolumenu sprzedaży.

– Sygnały z rynku wskazują, że ciekawe spędzanie wolnego czasu ma coraz większe znaczenie dla nas wszystkich. Idą za tym pieniądze. Jesteśmy skorzy wydawać na przeżycia coraz większą część domowego budżetu. Równocześnie jest to jedna z najbardziej zacofanych branż pod kątem e-commerce i to nie tylko w Polsce, ale i na świecie. To zadziwiające, że aby skorzystać z wielu atrakcji wciąż trzeba wydzwaniać do organizatora lub dokonywać rezerwacji będąc już na miejscu. Już niedługo zdecydowana większość transakcji w tym sektorze może być wykonywana online – mówi Marta Pyznarska, CEO i współzałożycielka Droplabs.

Rozbudowa zespołu

Droplabs został założony w 2017 roku przez Martę Pyznarską, Piotra Pyznarskiego i Kamila Rotnickiego. Założyciele pracowali uprzednio w firmach takich jak Brainly, Polskie ePłatności czy azjatycki Easyship.

– Jesteśmy pod wrażeniem zespołu i jasnej strategii wyznaczonej przez zarząd Droplabs. Postanowiliśmy zaangażować się kapitałowo jako Blue Media ponieważ uważamy, że to rozwiązanie ma szansę być wdrażane w wielu krajach na całym świecie – mówi Andrzej Antoń, współzałożyciel i przewodniczący Rady Nadzorczej Blue Media S.A..

Inwestycja umożliwi dalsze rozszerzenie zespołu Droplabs o doświadczonych specjalistów i managerów. Założyciele już teraz szukają CMO, specjalistów do zespołu produktowego, a także na stanowiska związane ze sprzedażą i obsługą klienta. Wzmocniony zespół umożliwi ugruntowanie pozycji w Polsce oraz wyjście na rynki zagraniczne.

Droplabs odwiedza miesięcznie prawie 2 miliona kupujących

– Rzadko zdarza nam się po pierwszym spotkaniu podjąć decyzję dotyczącą inwestycji, a tak było w tym przypadku. Fantastyczny zespół i produkt mający wszystkie atuty do tego, żeby w szybkim tempie zrewolucjonizować bardzo jeszcze analogowy rynek usług turystycznych i rekreacyjnych. Jako fundusz mamy bardzo dobre doświadczenia z branży OTA i wraz ze spółkami portfelowymi postaramy się wesprzeć Droplabs w tym blitzscalingu – mówi Gwidon Humeniuk współzałożyciel i partner zarządzający Xevin Investments.

Produktu używają zarówno mali przedsiębiorcy prowadzący taki biznes jak grota solna, wypożyczalnia rowerów czy tor gokartowy, jak i największe parki rozrywki, aquaparki czy muzea. Sklepy oparte na systemie Droplabs odwiedza miesięcznie prawie 2 miliona kupujących.

– Globalne trendy w obszarze internetowej sprzedaży i dystrybucji usług potwierdzają, że segment narzędzi wspierających taką sprzedaż dynamicznie się rozwija. Jesteśmy przekonani, że tak będzie również w kolejnych latach. Produkt oferowany przez Droplabs ma dużą przewagę nad rozwiązaniami konkurencyjnymi. Jest to jeden z wielu powodów, dla których zdecydowaliśmy się zainwestować w Droplabs i wesprzeć doświadczony i bardzo ambitny zespół zarządzający, kierowany przez Martę Pyznarską – mówi Paweł Sikorski, Partner Zarządzający w Protos Next.