Dwa fundusze private equity przejmują SALESmanago

Dodane: 06.12.2021

Informacja prasowa

Udostępnij:

Dziewięciocyfrową kwotę w Euro zapłacą za przejęcie SALESmanago dwa fundusze private equity: Perwyn i SilverTree Equity. Tym samym rosnąca w tempie 50% rocznie polska spółka rusza do boju o pozycję globalnego lidera rozwiązań Customer Data Platform i Marketing Automation.

We wtorek, 30.11. równolegle w Londynie i Krakowie ogłoszono finalizację transakcji, w ramach której fundusze przejmują i inwestują w SALESmanago, platformę Customer Data Platform i SALESmanago działającą w obszarze eCommerce.

– Założyliśmy SALESmanago w 2012 roku z ambicją dostarczenia rozwiązania Customer Data Platform – mówi Grzegorz Błażewicz, założyciel i Prezes Zarządu SALESmanago.

SilverTree Equity to gracz private equity, specjalizujący się w technologiach i oprogramowaniu w chmurze. Natomiast Perwyn, to rodzinne przedsięwzięcie private equity. Obaj partnerzy zobowiązali się do znaczącego dokapitalizowania firmy, które dynamizuje globalną ekspansję SALESmanago.

– Bardzo się cieszymy, że udało nam się poznać Grzegorza Błażewicza i szerszą kadrę zarządzającą SALESmanago. Jesteśmy pod wrażeniem sukcesu, jaki odnieśli dotychczas – mówią Olle Davidsson oraz Ravi Sharma, reprezentujący Perwyn.

Tym samym SALESmanago, które przez ostatnie lata rośnie średnio ok. 50% rocznie zyskuje dodatkowy kapitał i zasoby, potrzebne do walki o pozycję światowego lidera na dynamicznie rozwijającym się rynku. Jego system umożliwia tworzenie indywidualnych profili klientów oraz realizację napędzanych sztuczną inteligencją wielokanałowych kampanii i procesów marketingowych.

Na świecie już ponad 2500 dużych i średniej wielkości biznesów B2C i eCommerce korzysta z rozwiązań SALESmanago. Firma współpracuje m.in.z  BMW, Burger King, Starbucks, Toyota, Victoria’s Secret, Oriflame, Crocs i T-Mobile. Została uznana przez Financial Times i Deloitte za jedną z najszybciej rozwijających się w Europie.

– Doświadczenie naszych partnerów, zarówno w zakresie oprogramowania jak i rozwoju, zapewni nam lepszy dostęp do globalnych zasobów i pozwoli inwestować jeszcze więcej, aby niezmiennie dostarczać naszym klientom wartościowy i innowacyjny produkt – nie ma wątpliwości Błażewicz.

Inwestycja w SALESmanago wpisuje się więc w strategię zarówno Perwyn, jak i SilverTree Equity:

– W ciągu ostatnich kilku lat dokonaliśmy kilku inwestycji w oprogramowanie i biznesy oparte o rozwój technologii, w tym technologie marketingowe. Wizja, jaką obiecuje SALESmanago, wywarła na nas szczególne wrażenie i cieszymy się, że możemy współpracować z Grzegorzem i SilverTree. Perwyn tradycyjnie zwracał uwagę na firmy z siedzibami w Europie Zachodniej i cieszymy się, że dzięki tej inwestycji rozszerzyliśmy teraz nasz zasięg również na Polskę, kraj szybko rozwijającej się gospodarki cyfrowej i dynamicznego sektora technologicznego – ocenia Andrew Wynn, założyciel i partner zarządzający w Perwyn.

Podobnego zdania jest John Messamore, Partner Zarządzający SilverTree Equity:

– Spodziewamy się, że budżety na aplikacje MarTech w modelu SaaS będą nadal rosły, ponieważ firmy eCommerce reagują na rosnącą konkurencję. Co więcej, zmiany w przepisach regulujących możliwość gromadzenia i wykorzystywania danych third-party i plików cookie napędzają znaczne inwestycje w platformy, które pomagają wykorzystać, w pełni zgodne z tymi regulacjami dane first-party, będące rdzeniem platformy CDP SALESmanago.

Nicholas Theuerkauf, Partner Zarządzający SilverTree Equity uważa, że w ramach atrakcyjnej przestrzeni automatyzacji procesów marketingowych SALESmanago ma dobrą pozycję do dalszego zwiększania udziału w rynku:

– Obfitująca w funkcjonalności w zakresie automatyzacji procesów marketingu wielokanałowego platforma SALESmanago i jej możliwości gromadzenia danych konsumenckich pomagają przyciągać, utrzymywać i rozwijać relacje z klientami, zapewniając doskonałe wyniki i zwrot z inwestycji – komentuje Theuerkauf.

Na dalszej ścieżce wzrostu rozwój firmy ekspercką wiedzą wspierać będzie kilku wybitnych i bardzo doświadczonych menedżerów. Są wśród nich m.in. Tim Weller (Prezes Trustpilot spółki wycenianej na 1,6 mln USD), Rafał Brzoska (założyciel i Prezes Zarządu Inpost) oraz Jean-Philippe Baert (doświadczony dyrektor MarTech), którzy dołączą do Rady Nadzorczej spółki.

Równolegle Ivo Totev (CMO Suse i były CMO Unit4), Adam Hale (były dyrektor generalny Fairsail i szef Software Europe w Russel Reynolds) oraz Matt Harris (były partner KPMG) dołączają do firmy jako Partnerzy Operacyjni.

– Sercem SALESmanago jest wyjątkowy produkt. Firma udowodniła, że może z powodzeniem rozwijać się na arenie międzynarodowej i wielokrotnie okazała się lepsza od dobrze ugruntowanych na rynku podmiotów w konkurencyjnych przetargach oraz w kluczowych wskaźnikach operacyjnych i finansowych. Wierzymy, że dzięki wsparciu finansowemu Perwyn i SilverTree, w połączeniu z dołączeniem do Rady wybitnych menedżerów tworzymy niezwykle korzystny układ, który pozwoli nam skutecznie zaadresować spory potencjał rynku – uważa Olle Davidsson.

Przeczytaj również: Klub piłkarski AS Roma wybrał polski system SALESmanago Marketing Automation