Dwukrotnie przekroczyliśmy plan dotyczący liczby przeprowadzonych naborów do akceleracji. IMPACT Poland podsumowuje 2020 rok

Dodane: 04.01.2021

Michał Olszewski

Udostępnij:

Nasze plany były dosyć proste – mieliśmy zamiar przeprowadzić we współpracy z naszymi partnerami dwa nabory do programu akceleracyjnego IMPACT_Poland oraz kontynuować pracę ze startupami które mieliśmy wówczas w akceleracji. Program był wtedy właściwie na półmetku i nie spodziewaliśmy się żadnych specjalnych zwrotów akcji. IMPACT Poland podsumowuje 2020 rok.
Czytasz właśnie artykuł z cyklu, w którym polskie startupy, akceleratory i fundusze podsumowują 2020 rok. Jeśli chcesz przeczytać inne teksty z serii, zajrzyj tutaj.

O dziwo pandemia koronawirusa wpłynęła na nas w minimalny sposób. W FundingBox na co dzień pracujemy zdalnie, rozproszeni po całej Europie. Dla większości członków zespołu nie zmieniło się zupełnie nic, business as usual. Oczywiście, są drobne różnice – jest znacząco mniej okazji do osobistych spotkań, zaplanowane warsztaty z osobistych przemigrowały do onlineu, znacznie więcej czasu niż kiedyś spędzamy przed kamerkami w wirtualnych pokojach spotkań.

Sporym rozczarowaniem była dla nas konieczność zmiany formuły demo days naszego programu – z oczywistych względów nie mogą one być dużymi wydarzeniami z dziesiątkami gości i okazjami do networkingu.

Startupy bardzo elastynie reagują na przeciwności

Niektóre z zespołów uczestniczących w IMPACT_Poland odczuły wpływ ograniczeń epidemiologicznych obowiązujących u naszych Odbiorców Technologii – na pewno trudniej było przeprowadzić im testowe wdrożenia. Okazało się jednak, że startupy bardzo elastycznie reagują na przeciwności i nigdzie nie zaobserwowaliśmy kłopotów z dokończeniem akceleracji.

Skoro już wspominamy o Odbiorcach Technologii to dużym – pozytywnym – zaskoczeniem była dla nas ich skłonność do zwiększenia zaangażowania w akcelerację. Najwyraźniej nowa, COVIDowa rzeczywistość była dla nich impulsem do rozejrzenia się za większą liczbą innowacyjnych rozwiązań.

Na ich życzenie przeprowadziliśmy dwa nieplanowane wcześniej nabory dedykowane (dla Lafarge oraz dla Grupy Azoty), poświęcone poszukiwaniu wskazanych przez OT problemów. Dzięki temu podwoiliśmy liczbę przeprowadzonych naborów.

Sukcesy

Pozyskaliśmy też kilku nowych Odbiorców Technologii – w 2020 nie planowaliśmy poszerzać ich grona, lecz najwyraźniej pozytywne recenzje naszego programu spowodowały że do listy zaangażowanych partnerów IMPACT_Poland dopisaliśmy: Procter & Gamble Polska,Nielsen Services Poland Sp.z.o.o, Drum Sp.z.o.o, Zakład Inżynierii Kolejowe Sp.z.o.o, Prografix Sp.z.o.o, Aegon Services Sp.z.o.o, HTL Strefa S.A., Styropian Plus Sp.z.o.o., SimFabric S.A.  Grohe Polska Sp.z.o.o, Si Consulting Sp.z.o.o, PragmaGo S.A., ZA Kombud S.A.,Styropian Plus Sp.z.o.o, PGE Ventures,CFE Polska Sp.z.o.o, Wielkopolskie Przedsiębiorstwo Inżynierii Przemysłowej, PZU S.A.

Dwukrotnie przekroczyliśmy plan dotyczący liczby przeprowadzonych naborów do akceleracji. W czterech rekrutacjach zanotowaliśmy łącznie 420 zgłoszeń. W 2020 przyjęliśmy do IMPACT_Poland 30 zespołów, a program w tym czasie ukończyło 17 niezwykle różnorodnych zespołów, wśród nich m.in.: Veturai Automotive, Doratech, ProperGate, Steppie, Polystat czy Orbitile. Znacząco zwiększyliśmy też liczbę partnerów programu, co wyjątkowo nas cieszy.

Plany na 2021 rok

2021 będzie dla nas ostatnim rokiem dla bieżącej edycji IMPACT_Poland. Wejdziemy do niego z grupą startupów, które właśnie do nas dołączają – jesteśmy aktualnie w trakcie finalizowania rekrutacji i podpisywania umów akceleracyjnych. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to ostatecznie zamkniemy program mając na koncie 50 ukończonych akceleracji – większość z nich to projekty które mają dalsze, komercyjne życie i z przyjemnością obserwujemy ich dalszy biznesowy rozwój.

icon-112px-padlock Created with Sketch.

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem