3 grudnia 2012 był ważny dla branży e-commerce w Polsce ze względu na Dzień Darmowej Dostawy. Klienci dokonywali zakupów on-line bez ponoszenia kosztów przesyłki w 1828 sklepach biorących udział w akcji. Tego dnia strona www.dziendarmowejdostawy.pl wygenerowała 2 mln przejść na strony sklepów, a w listopadzie i grudniu liczba ta wyniosła 4,3 mln.
Po sukcesie akcji DDD2012 organizator zdecydował o dalszym funkcjonowaniu strony, aby służyła użytkownikom jako źródło informacji o sprawdzonych sklepach internetowych.
Serwis eKomercyjnie.pl, organizator akcji, w Dniu Darmowej Dostawy 3 grudnia 2012 przekierował do sklepów internetowych ponad 2 mln potencjalnych klientów. Tyle właśnie kliknięć zostało wygenerowanych do sklepów ze strony www.dziendarmowejdostawy.pl w ciągu 24 godzin. W sumie w okresie od 1 listopada do 31 grudnia witrynę odwiedziło 168 418 unikalnych użytkowników, którzy spędzali na niej średnio 8 minut i 6 sekund. W samym dniu akcji na stronę weszło 99 360 unikalnych użytkowników spędzając na niej aż 9 minut i 9 sekund.
Popularność Dnia Darmowej Dostawy skłoniła organizatora do pozostawienia funkcjonującej strony www.dziendarmowejdostawy.pl do kolejnej edycji, aby mogła ona nadal służyć klientom jako katalog sprawdzonych i rzetelnych e-sklepów. Krzysztof Bartnik, pomysłodawca i organizator akcji, tak podsumowuje DDD2102: „To było prawdziwe święto internetowych zakupów. Rekordziści składali po kilkanaście zamówień, co pozwoliło im zaoszczędzić na gwiazdkowych zakupach nawet do 200 zł. Sklepy mogły natomiast promować swoją markę i wykorzystać ten dzień, aby pozyskać nowych lojalnych klientów. Co ważne – akcja DDD połączyła branżę e-commerce, czyli sklepy i firmy działające na rzecz handlu internetowego.”
Czego poszukiwali klienci?
Dzień Darmowej Dostawy cieszył się największym zainteresowaniem wśród klientów w województwach: mazowieckim, śląskim i wielkopolskim. Najpopularniejszymi kategoriami były: Dla dzieci; Odzież, dodatki; Uroda; Dom i ogród; Książki i komiksy; Apteka; AGD i RTV. Akcja cieszyła się dużym zainteresowaniem klientów, bo od momentu uruchomienia strony, tj. 1 listopada do 31 grudnia wygenerowali 4,3 mln przejść na strony sklepów. Świadczy to o tym, iż już na długo przed akcją monitorowali dostępne oferty, a po niej kontynuowali zakupy wśród konkretnych sklepów biorących udział w wydarzeniu.
Jak wyglądał DDD w sklepach?
W ankiecie podsumowującej Dzień Darmowej Dostawy 2012 sklepy biorące udział w akcji podzieliły się informacjami jej temat. Dla 59% ankietowanych sklepów było to drugie (34%) lub trzecie (25%) uczestnictwo w akcji, a po raz pierwszy zdecydowało się przystąpić 41% sklepów. Aż 91% zauważyło większy ruch na swoich stronach w porównaniu do listopada. Najliczniejsza grupa sprzedawców, bo 20% stwierdziła, że ruch w ich sklepie wzrósł w przedziale od 100 do 300%, a 9% zanotowało 500% wzrosty oglądalności. Jeśli chodzi o liczbę zamówień w zestawieniu ze średnią z listopada, to aż 80% handlowców potwierdziło zwiększoną liczbę złożonych zamówień. 24% sklepów poinformowało o wzroście sprzedaży o więcej niż 200%, a 32% zauważyło wzrost w przedziale 30-200%. Co ciekawe, aż 43% sprzedawców stwierdziło, iż wartość zamówienia złożona podczas DDD2012 była na takim samym poziomie jak podczas normalnej sprzedaży. 5% poinformowało natomiast o wzroście średniej wartości zamówienia. Ważne jest także, że 40% badanych sklepów ujawniło, iż liczba zupełnie nowych klientów przekroczyła 50%.
Pełny raport na temat Dnia Darmowej Dostawy 2012 dostępny jest na stronie: http://www.ekomercyjnie.pl/szesnasty-numer-magazynu-ekomercyjnie-pl-poswiecony-ddd2012-zapraszamy-do-lektury/
DDD2012 wsparły nie tylko sklepy, ale także firmy świadczące usługi dla branży e-commerce. Partnerami akcji Dzień Darmowej Dostawy byli: Apaczka, Unizeto Technologies (partnerzy premium), GetResponse (partner technologiczny), Ceneo, Nokaut, Afiliant, Shoper, Kuriernet, Rajapack, freshmail, Groupost, Sendit, KodyRabatowe.pl, PayByNet, Brand24, iMall24 / Comarch, eCommerce24h.pl.
źródło: informacja prasowa