Poczta Polska podpisała umowy z dostawcami oprogramowania dla sklepów internetowych Shoplo oraz Sote. Dzięki temu nowe biznesy w branży handlu internetowego otrzymają punkty odbioru Poczty Polskiej, jako jedną z opcji dostawy swoich produktów.

Poczta prowadzi rozmowy z kolejnymi platformami tego typu. Cel - zwiększenie dostępności klientów handlujących w internecie do największej sieci punktów odbioru w kraju.


fot. materiały prasowe 

Mapy odbioru w punkcie Poczty Polskiej wprowadziły także m.in. platformy: Selly  i Sklepywww. Uruchomienie w najbliższych tygodniach planowane jest w dwóch kolejnych - Ebexo i Shopgold.

Poczta Polska od kilku lat rozwija obszar KEP, który jest najbardziej perspektywicznym rynkiem w związku z dynamicznym rozwojem eCommerce w Polsce.

Największa sieć odbioru w punkcie (usługa: „Odbiór w punkcie”)  to wygodne rozwiązanie, które coraz częściej wybierane jest przez kupujących w sieci.  W 2016 roku Poczta Polska zanotowała wzrost sprzedaży usług z opcją odbiór w punkcie o prawie 70%. Poczta Polska dysponuje największą w kraju siecią punktów odbioru przesyłek paczkowych i kurierskich. Usługa „Odbiór w punkcie” obejmuje 4100 placówek Poczty Polskiej i 1000 stacji paliw Orlen. Razem z punktami sieci RUCH klienci mają do dyspozycji blisko 7 tysięcy punktów odbioru paczek. Strategia Poczty Polskiej zakłada dalsze zwiększanie liczby punktów odbioru przesyłek – w 2017 r. ma być ich już 10 tysięcy.

Dynamiczne działania Poczty Polskiej na rynku paczkowym spowodowały, że w 2016 roku aż o jedną piątą wzrosła sprzedaż usług kurierskich w porównaniu z rokiem poprzednim. Cały rynek paczkowy dla biznesu w Poczcie Polskiej wzrósł w tym czasie o 17 proc.  Na koniec 2016 roku Poczta Polska pozyskała o 4,5 proc. klientów umownych więcej niż rok wcześniej.

Komentarze (0)