Na zdjęciu: Wiktor Warchałowski, Prezes Zarządu Airly
– Aplikacja EcoCar wysyła wiadomości push, do pasażerów taksówek z informacją o jakości powietrza, w miejscu, w którym się znajdują. Docelowo każdy klient, zamawiający samochód przez aplikację EcoCar będzie mógł sprawdzić dane o smogu samodzielnie, w dowolnym momencie z poziomu aplikacji. Geolokalizacja w aplikacji, w połączeniu z gęstą siecią czujników Airly umożliwia prezentację najbardziej aktualnych informacji – mówi Paweł Osowski, CEO EcoCar.
Airly dostarcza zaawansowane dane na temat jakości powietrza. – Powiększamy istniejącą sieć stacji badających powietrze o nasze sensory i prezentujemy dane w czasie rzeczywistym w intuicyjnym formacie po to, by każdy zrozumiał, jak ważny jest problem jakości powietrza i wybierał rozwiązania, które pomagają walczyć ze smogiem – mówi Wiktor Warchałowski, CEO Airly.
Airly skonstruowało niewielkie urządzenia, które są w stanie mierzyć poziom zanieczyszczenia powietrza na zewnątrz. Czujniki Airly mierzą, m.in.: poziom stężenia pyłów zawieszonych PM2.5 oraz PM10, temperaturę powietrza, ciśnienie atmosferyczne oraz wilgotność powietrza. – Chcemy zbudować gęstą sieć niedrogich sensorów zanieczyszczeń powietrza. Dzięki nim będziemy w stanie dostarczyć dokładną informację na temat jakości powietrza dla każdej osoby na świecie – mówi Warchałowski.
Wiktor Warchałowski jest finalistą konkursu New Europe, organizowanego przez Google i Financial Times, którego celem jest wyłonienie setki najbardziej innowacyjnych osób w Europie Środkowo- Wschodniej.
Według danych Airly i Światowej Organizacji Zdrowia, aż 52 proc. zanieczyszczeń jest spowodowanych przez spaliny z kotłów i pieców w gospodarstwach domowych, 17 proc. zanieczyszczeń pochodzi przemysłu, a 10 proc. z transportu drogowego. Przez powietrze złej jakości, w którym zawarte są pyły zawieszone oraz metale ciężkie, żyjemy średnio krócej o 8 miesięcy. Z powodu smogu zwiększa się również ryzyko zachorowania na choroby niedokrwienia serca, układu oddechowego i nowotwory.
– Klienci EcoCar są wrażliwi na problemy środowiska naturalnego. Jeździ z nami duży biznes, dla którego ważne są inicjatywy społecznie odpowiedzialne. Wprowadziliśmy na ulice Teslę, inwestujemy w rozwój floty elektrycznych samochodów, umożliwiamy zamówienie przez aplikację siedmioosobowych Mercedesów dla zespołów projektowych oraz grup przyjaciół, którzy mogą podróżować jednym dużym samochodem i podzielić się rachunkiem – mówi Paweł Osowski, CEO EcoCar S.A.
EcoCar wykorzystuje technologię analizy danych w czasie rzeczywistym i optymalizuje czas dojazdu samochodu do klienta. Informacja o czasie dojazdu samochodu wyświetla się na bieżąco na ekranie aplikacji. Nasz autorski system planuje ruch samochodów i dobiera optymalną trasę, a przez to ogranicza emisję dwutlenku węgla i minimalizuje poziom zużycia pojazdów – mówi Osowski.