edrone otrzyma 12,5 mln od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju

edrone otrzyma 125 mln od narodowego centrum badan i rozwoju
Udostępnij:
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju ogłosiło wyniki konkursu Szybka Ścieżka. edrone jako jeden z laureatów, otrzyma finansowanie dla projektu badawczo-rozwojowego w wysokości 12 591 156,25 zł. Przeznaczy je na rozwój technologii NLU (ang. Natural Language Understanding – rozumienie mowy naturalnej) ze szczególnym uwzględnieniem eCommerce i Voice Commerce.

– Salesforce na podstawie przeprowadzonych badań podaje, że 81% klientów preferuje formę kontaktu za pomocą czatu. W tym samym badaniu Salesforce wskazuje, że ponad 50% pracowników obsługi klienta, spędza swój czas głównie na prozaicznych zadaniach, w których mogłaby zastąpić ich maszyna. Dzięki temu pracownicy mogliby wykonywać mniej rutynowe, kreatywne zadania – tak Michał Blak tłumaczy motywację podjęcia badań nad edrone AVA.

Szybka Ścieżka organizowana przez NCBR jest programem wspierającym innowacyjność w polskich przedsiębiorstwach. Beneficjenci otrzymują dofinansowanie prac badawczo-rozwojowych przeprowadzanych w ramach projektu, którego cel, zakres, a także innowacyjność procesowa i technologiczna jest oceniana w trakcie przebiegu konkursu.

Komisja oceniła 166 wniosków, z czego tylko 48 zostało zakwalifikowanych do dofinansowania. Całkowita kwota przyznana w konkursie wynosi 234 442 467,52 zł.

Wyróżniony wniosek złożony przez edrone dotyczy opracowania technologii sztucznej inteligencji. Dzięki technologii procesowania języka naturalnego oraz algorytmowi MAP, powstanie edrone AVA – platforma umożliwiająca sklepom internetowym wdrożenie wirtualnych asystentów sprzedażowych. Asystenci będą zdolni do swobodnej rozmowy z klientem w taki sposób, jaki robią to fizyczni doradcy klienta, prowadzący aktywną sprzedaż w sklepach stacjonarnych. AVA nie jest tylko botem ograniczonym przewidywalnym, zamkniętym zbiorem pytań i odpowiedzi.

– Voice Commerce jest naturalnym kierunkiem, w jakim zmierza handel internetowy – mówi Michał Blak, CEO edrone. – W Tym roku, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, konsumenci docenili zalety zdalnych zakupów. Jeszcze w drugim kwartale został pobity rekord pod względem ilości nowych klientów eCommerce – ludzi, którzy dokonali zakupów w internecie po raz pierwszy w życiu.

edrone to platforma Instant ROI pomagająca sklepom internetowym monetyzować ruch na stronie wykorzystując dostępne kanały komunikacji cyfrowej, a także dbając o wysoką jakość doświadczenia zakupowego, które z roku na rok przybiera na wartości, jako główny czynnik wpływający na decyzje konsumentów.

– Interfejsy głosowe to nie science fiction, chociaż jest na tym polu jeszcze bardzo dużo do zrobienia to nieunikniona ewolucja sposobu korzystania z urządzeń elektronicznych. Podobnie jak kiedyś przeszliśmy z interfejsów tekstowych do graficznych. Rozmowa jest najbardziej naturalną formą komunikacji. Dzięki sztucznej inteligencji komputer i sklep internetowy może rozmawiać z człowiekiem o produktach tak jak biologiczny doradca. Możesz zapytać go o wszystko od szczegółów dotyczących produktu po status zamówienia albo warunki reklamacji i zwrotu. Nauczymy maszynę rozumieć intencje klienta, oraz uzbroimy ją w wiedzę ekspercką tak aby rozmowa z wirtualnym asystentem przypominała naturalna rozmowę. Taki ekspert pomoże wybrać klientowi produkt, który idealnie odpowiada jego potrzebom, a zakupy w internecie, staną się naprawdę dostępne dla wszystkich, niezależnie od wieku czy obycia z technologią. To świetna okazja, ale jednocześnie ogromne wyzwanie – dodaje Michał Blak.

Kierownikiem prac badawczo-rozwojowych w projekcie, jest prof. dr hab. inż. Grzegorz Nalepa – prezydent Polskiego Stowarzyszenia Sztucznej Inteligencji. Pracuje na Wydziale Elektroniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii Biomedycznej AGH. Specjalizuje się w zarządzaniu wiedzą, analizie procesów i inteligentnej eksploracji danych. W skład kadry wchodzą również doktor nauk technicznych Szymon Bobek (specjalista inżynierii wiedzy, uczenia maszynowego i mobilnych systemów świadomych kontekstu) oraz doktor filozofii Grzegorz Gawinowski (specjalizujący się między innymi w korelacji wielorakiej, analizie czynnikowej czy analizie skupień i porządkowania liniowego. Prowadził badania dla uniwersytetów: Oxford, Cambridge oraz Berkeley).

Projekt powstaje również w ścisłej współpracy z Arkiem Flinikiem – Absolwent Wydziału Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego. Posiada ponad 10 letnie doświadczenie w branży IT, głównie w obszarze NLP. CTO firmy Lekta.ai, współtwórca najważniejszych wdrożeń wirtualnych asystentów na polskim rynku w branży bankowej, ubezpieczeniowej oraz telekomów.

edrone to lider dostępnych na rynku rozwiązań digital marketing i user experience dla eCommerce. Najlepszy CRM według CIO 100 List IT Managers i rokroczny laureat Best in Cloud, rankingu przygotowywanego przez Computerworld Magazine. Spółka edrone powstała w 2015 roku, a od 2016 urosła do skali ponad tysiąca klientów, w dwudziestu pięciu krajach na pięciu kontynentach.

– Według Business Insidera w 2022 roku możliwa będzie automatyczna obsługa 90% interakcji z klientem. Naszą misją jest aby te interakcje były ludzkie a tym samym przyjazne dla klientów – dodaje Michał Blak.