EdTech MyBuddy.ai dostał 1 mln dolarów. Chce sprostać dużemu zapotrzebowaniu na naukę angielskiego online

Dodane:

Kasia Krogulec Kasia Krogulec

EdTech MyBuddy.ai dostał 1 mln dolarów. Chce sprostać dużemu zapotrzebowaniu na naukę angielskiego online

Udostępnij:

MyBuddy.ai to wirtualny nauczyciel języka angielskiego dla dzieci. Startup pozyskał właśnie milion dolarów na dalszy rozwój.

Pozyskane środki pomogą MyBuddy.ai sprostać gwałtownemu wzrostowi popytu na edukację online. Startup z segmentu EdTech wykorzysta te inwestycje do dalszego rozwoju produktu i wprowadzenia go na rynek w nowych regionach. Następnym dodatkiem do MyBuddy.ai będzie darmowy mini kurs o zdrowiu, który dostarcza dzieciom niezbędnej wiedzy o tym, jak zachować zdrowie i zapobiegać chorobom.

– Zapotrzebowanie na edukację online gwałtownie rośnie z powodu pandemii. MyBuddy.ai umożliwia nieograniczoną praktykę mówienia po angielsku, może skalować się do milionów uczniów i jest zawsze dostępny. Tak jak czaty, automatyzacja procesów robotycznych i doradcy zawodowi zmieniają inne branże, tak technologie wspomagane komputerowo zmieniają przemysł edukacyjny, pozwalając nauczycielom skupić się na bardziej kreatywnych zadaniach – mówi Ivan Crewkov, współzałożyciel i dyrektor generalny MyBuddy.ai.

Buddy uczy mówić po angielsku

Startup opracował aplikację, w której wirtualny nauczyciel uczy dzieci angielskiego. Tym korepetytorem jest postać z kreskówki – Buddy, robot, któremu głosu udziela sztuczna inteligencja. Wirtualny nauczyciel angażuje użytkowników w dialogi i gry oparte na mówieniu.

– Wielokrotnie słyszałem od wychowawców i ekspertów, że nie da się stworzyć całkowicie wirtualnego nauczyciela. Wolimy jednak inwestować w firmy, które sprawiają, że niemożliwe staje się możliwe. Byliśmy również pod wrażeniem faktu, że MyBuddy.ai jest jedną z niewielu firm, którym udało się zbudować zrównoważony biznes B2C wokół technologii wirtualnego asystenta głosowego napędzanego przez AI/ML – powiedział Alex Chachava, partner zarządzający LETA Capital.

Wzrost zainteresowania aplikacją

Baza użytkowników aplikacji wzrosła 10-krotnie w ciągu ostatnich 12 miesięcy i przekroczyła 20000 płacących uczniów. Od momentu wprowadzenia na rynek w marcu 2018 r. aplikacja została pobrana ponad milion razy i regularnie znajduje się w TOPie App Store i Google Plus na rynkach Europy Wschodniej. Firma zdobyła również nagrodę za najbardziej innowacyjny produkt na świecie w konkursie GESAwards 2019 (Global EdTech Startups Awards).

Ponad 500 milionów dzieci na całym świecie próbuje nauczyć się języka angielskiego, ale nie może osiągnąć płynności, ponieważ brakuje im rzeczywistej praktyki mówienia w tym języku. Buddy służył do tej pory dzieciom imigrantów w Stanach Zjednoczonych, a także dzieciom uczącym się angielskiego w Europie, Azji i Ameryce Łacińskiej.

Fot.mat.pras. MyBuddy.ai