– Metoda Novakid opiera się na teoriach nabywania języków opracowanych przez Ashera, Thornbury’ego, Krashena, Chomsky’ego i jest dopasowana do dzieci w wieku 4-12 lat. Dzięki unikalnemu i praktycznemu podejściu do nauki, Novakid ma do zaoferowania spersonalizowane doświadczenie dla tego pokolenia, które już zna się na technologii cyfrowej – komentuje Amy Krolevetsky, dyrektorka programu nauczania w firmie Novakid.
Dynamiczny rozwój platformy na polskim rynku
Obecnie Novakid świadczy usługi dla uczniów z ponad 30 krajów, w tym Polski, Rosji, Hiszpanii, Niemiec i Turcji. Nieprzypadkowo główny oddział na rynku europejskim znajduje się w Krakowie. Z polskiej platformy korzysta już ponad 10 tys. osób, podczas gdy na całym świecie firma odnotowuje już 26 tys. aktywnych użytkowników. Mają oni do dyspozycji ponad 150 anglojęzycznych nauczycieli z całego świata. Język angielski jest ich językiem ojczystym (native) albo drugim ojczystym (near-native).
– Novakid w nowatorski sposób podchodzi do nauczania języka angielskiego dzieci z krajów, w których angielski nie jest pierwszym językiem mówionym. Tam angielski jest zazwyczaj nauczany jako przedmiot z naciskiem na gramatykę i z niewielką ilością praktycznych ćwiczeń na żywo. Novakid wdraża unikalną metodę, która łączy interaktywny program nauczania z indywidualnymi lekcjami online, podczas których uczniowie i lektorzy mówią wyłącznie po angielsku, aby w pełni zanurzyć się w języku. Takiego doświadczenia zwykle nie da się zapewnić w warunkach offline lub wiąże się to ze sprowadzaniem nauczycieli z USA lub z Wielkiej Brytanii, co jest bardzo kosztowne – mówi Max Azarov, współzałożyciel i dyrektor generalny Novakid.
Potencjał i wyniki docenione przez inwestorów
Runda finansowania została poprowadzona przez PortfoLion z siedzibą na Węgrzech (część OTP, wiodącej grupy bankowej w Europie Wschodniej), do której dołączył amerykański fundusz LearnStart, skupiający się głównie na rynku EdTech (część rodziny LearnCapital VC, która w ostatnich latach wspierała wiele znanych firm, w tym VIPKID i Brilliant.org), a także renomowane firmy TMT Investments i Xploration Capital. We wspomnianej rundzie finansowania wzięli również udział obaj inwestorzy zalążkowi – firma BonAngels z Korei Południowej i LETA Capital. Startup przyciągnął uwagę inwestorów ze względu na ponad 500 proc. wzrost r/r, zarówno pod kątem przychodów, jak i liczby uczniów, a także z uwagi na międzynarodowy zasięg, wysoką retencję klientów oraz solidną monetyzację dzięki płatnym subskrypcjom.
Novakid wykorzysta pozyskany kapitał do wspierania swojego wzrostu poprzez rozwój działań marketingowych i dalszych innowacji produktowych, które obejmują cyfrowy program nauczania, wirtualne wycieczki w formacie 360 stopni, gry edukacyjne, kreatywne zadania domowe i inne rozwiązania, zwiększające zaangażowanie młodych uczniów.