w których Dott będzie mógł ładować swoje hulajnogi. Każda ze stacji posiada 16 gniazd do szybkiego ładowania hulajnóg. W ramach pilotażu innogy Polska oraz Dott chcą sprawdzić na ile takie rozwiązanie pomoże uporządkować przestrzeń publiczną oraz zwiększy dostępność i wykorzystanie hulajnóg.
Stacje znajdą się w lokalizacjach, które pozwolą na zbadanie, jaki będzie wpływ eFeedera na dostępność hulajnóg dla różnych grup użytkowników:
- Śródmieście w okolicy Pałacu Kultury i Nauki,
- Bemowo pod Halą Wola,
- Wola, w okolicach biurowego centrum dzielnicy.
– Dott to dla nas bardzo cenny partner, który pomoże w budowaniu ekosystemu wokół rozwiązań dla mikromobilności. Łącząc siły możemy stworzyć usługi spełniające zarówno oczekiwania samorządów, jaki i indywidualnych użytkowników hulajnóg na wynajem. Najbliższe miesiące wykorzystamy na zbieranie informacji od Partnerów i dalszy rozwój usługi. Jednak już teraz widzimy bardzo duże zainteresowanie w segmencie biurowym i powierzchni komercyjnych – mówi Artur Stawiarski, Dyrektor ds. Strategii i Rozwoju Przedsiębiorstwa w innogy Polska.
Rozwiązanie wielu problemów
eFeeder to bezpieczny parking i jednocześnie stacja ładowania dla hulajnóg elektrycznych. Projekt powstał w odpowiedzi na dynamiczny rozwój mikromobilności i adresuje realne zapotrzebowanie wielu grup odbiorców. W przypadku operatorów najmu hulajnóg takich jak Dott, rozwiązanie pozwala obniżyć koszty ładowania i relokacji oraz zwiększyć dostępność hulajnóg.
Nowe urządzenie stworzone przez innogy to także rozwiązanie problemów samorządów, które zmagają się dziś ze źle zaparkowanymi i porzuconymi hulajnogami w przestrzeni publicznej. Właścicielom oraz zarządcom nieruchomości – pozwala uporządkować przestrzeń wokół biur i odpowiedzieć na potrzeby najemców. Od początku września najemcy biurowca Varso Place mogą korzystać z dedykowanej dla nich stacji ładowania od innogy.
Dott partnerem innogy
Dott Polska to nowa marka na polskim rynku oferująca elektryczne hulajnogi do wypożyczenia na minuty. Od początku swojej działalności, tj. maja 2020 wprowadziła na ulice Warszawy prawie 4000 hulajnóg. Jako nowy lider rynku Dott Polska stawia na bliską współpracę z lokalnymi partnerami oraz samorządami przy tworzeniu mikromobilności, która będzie bezpieczna i dostępna dla wszystkich mieszkańców.
– Naszą główną misją jest zaoferowanie alternatywnego sposobu poruszania się po Warszawie, który będzie szeroko dostępny i bezpieczny dla naszych użytkowników. Od maja 2020 roku pojawiliśmy się w niezagospodarowanych wcześniej dzielnicach, takich jak Bemowo, Bielany czy Białołęka. Jednocześnie, jako odpowiedzialna firma, widzimy dużą potrzebę uporządkowania przestrzeni miejskiej – tak, aby nasze hulajnogi nie stanowiły problemu dla mieszkańców. Nasza bliska współpraca z innogy Polska w ramach projektu eFeedera to dopiero początek wspólnej długofalowej drogi z wykorzystaniem zielonej energii, o której będziemy informować na bieżąco – mówi Borys Pawliczak, Generalny Menedżer Dott w Polsce.
Unikalna technologia, prosta instalacja
eFeeder jest niezwykle prosty w montażu i nie wymaga specjalnych zezwoleń. Z uwagi na to, że urządzenie nie potrzebuje fundamentów, może być montowane zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz budynku, a do jego zasilania wystarczy zwykłe gniazdo 230V. Rozwiązanie innogy może zmienić pojedyncze miejsce parkowania dla samochodu w postój nawet dla 16 hulajnóg elektrycznych. eFeeder jest uniwersalny i obsługuje większość modeli hulajnóg i część innych pojazdów elektrycznych. Urządzenie zostało zaprojektowane i wybudowane w Polsce.