3H zmierza na giełdę. Emisja akcji spółki konopnej już trwa

Dodane: 17.12.2021

Mam Startup

Udostępnij:

3H – spółka z branży konopnej – prowadzi publiczną ofertę akcji promowaną na platformie crowdfundingowej Navigator Crowd. Spółka chce zebrać 2 mln zł (przy wycenie 10 mln zł) i planuje debiut na rynku NewConnect w 2023 roku.

Spółkę 3H tworzy międzynarodowy zespół ekspertów. Założycielami i liderami spółki są Piotr Multan (menadżer z blisko 25-letnim doświadczeniem w zarządzaniu i budowaniu sprzedaży, były prezes spółki Travelplanet.pl, którą wprowadził na GPW), Marek Kulik (jeden z pierwszych w Europie producentów ekstraktów z konopi, przez wiele lat związany z tą branżą i odpowiedzialny za ekstrakcję fitokannabinoidów w Republice Czeskiej) oraz Izabela Piątek (posiadająca wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu projektami badawczo-rozwojowymi dla dużych marek w różnych częściach świata).

Obecnie 3H jest spółką technologiczną zajmującą się tworzeniem i komercjalizacją nowych receptur produktów kosmetycznych, OTC i spożywczych oraz jednym z wiodących na rynku polskim dystrybutorów produktów konopnych. Spółka zamierza rozwinąć swoją działalność także o własną produkcję.

Emisja akcji i wejście na giełdę

Podstawowym celem emisji akcji spółki 3H, promowanej na platformie crowdfundingowej Navigator Crowd, jest zakup komponentów linii przetwórstwa biochemicznego konopi przemysłowych, urządzeń i osprzętu do uruchomienia profesjonalnej linii do ekstrakcji kannabinoidów metodą krioetanolową, instalacji do destylacji molekularnej oraz ciągu produkcyjnego związanego z formulacją nowych i innowacyjnych produktów zawierających kannabinoidy.

– Na akcje oferowane w ramach kampanii mogą zapisać się wszyscy inwestorzy zainteresowani 3H. W ramach emisji publicznej chcemy pozyskać 2 mln zł, które przeznaczymy na uruchomienie linii produkcyjnej do ekstrakcji CBD na skalę przemysłową – mówi Piotr Multan, prezes zarządu 3H S.A.

Ekstrakcja etanolem jest konkurencyjną alternatywą do innych technologii ekstrakcji, ponieważ pozwala na pozyskanie form polarnych i niepolarnych substancji czynnych. Ekstrakcja alkoholem etylowym gwarantuje jakość uzyskanych ekstraktów, z jak największą zawartością cennych składników wydobytych z rośliny w stosunkach i stężeniach występujących naturalnie.

3H planuje dołączyć do spółek notowanych na rynku NewConnect już w 2023 roku. Debiut na giełdzie sprawi, że inwestorzy będą mogli sprzedać swoje akcje lub zachować je licząc na dalszy wzrost ich wartości i/lub ewentualną wypłatę dywidendy.

Strategia rozwoju 3H

Spółka 3H podkreśla, że w perspektywie 3-5 lat planuje zostać jednym z kluczowych producentów ekstraktów i izolatów CBD i innych kannabinoidów w Polsce. Swoją przewagę na rynku spółka zamierza zbudować w oparciu o jakościowo lepszy produkt (innowacja produktowa) uzyskiwany dzięki efektywnej technologii ekstrakcji alkoholowej w szerokim zakresie temperatur na skalę przemysłową (innowacja procesowa).

W wyniku realizacji inwestycji 3H będzie jednym z nielicznych w Europie i prawdopodobnie jedynym w Polsce podmiotem używającym ekstrakcji w niskich temperaturach, co pozwoli na uzyskanie bogatszego w związki bioaktywne ekstraktu w porównaniu z ofertami obecnymi na rynku.

Głównym kanałem dystrybucyjnym ma być sprzedaż B2B do producentów – z własnymi markami kosmetyków, suplementów oraz do podmiotów z branży spożywczej. Sprzedaż w znaczniej mierze nakierowana będzie na izolaty i ekstrakty oraz receptury gotowych produktów opartych o wyprodukowany przez 3H półprodukt zawierający pełne spektrum kannabinoidów (Full Spectrum, Broad Spectrum).

Rynek konopi dynamicznie rośnie

Rynek CBD jest uznawany za jeden z najszybciej rozwijających się w ostatnich latach. Według szacunków Fortune Business Insights (CBD Oil Market-Forecast till 2028) globalny rynek kannabidiolu (CBD) wzrośnie z 3 675,1 mln USD w 2021 r. do aż 55 791,3 mln USD w 2028 roku, przy CAGR na poziomie 47,49%. Znaczący wzrost dynamiki rozwoju rynku przypisuje się popytowi i wzrostowi rynku skorelowanemu z rosnącym wykorzystaniem kannabinoidów w przemyśle kosmetycznym, spożywczym oraz farmaceutycznym. Zastosowanie CBD pochodzącego z konopi gwałtownie wzrasta m.in. ze względu na jego właściwości przeciwzapalne, przeciwstarzeniowe i przeciwutleniające.

Rozwój rynku CBD w UE jest również skorelowany z korzystnymi zmianami regulacyjnymi w poszczególnych krajach (uproszczenie procedur upraw konopi, standaryzacja limitów THC, procedury dopuszczenia produktów spożywczych z CBD, inne). Rynek europejski wykazuje wyróżniającą się dynamiką wzrostową w szczególności we Francji, Niemczech, Włoszech, Wielkiej Brytanii. Ze względu na rosnącą świadomość zastosowań leczniczych konopi, Europa zajmuje drugi co do wielkości udział w rynku globalnie.

W Polsce branża konopna wciąż jest nowością, ale podobnie, jak w innych europejskich państwach rośnie niezwykle dynamicznie. Wg raportu „The Poland Cannabis White Paper” przygotowanego przez Prohibition Partners wynika, że wartość szeroko rozumianego polskiego rynku konopnego w 2028 r. sięgnie 2 mld euro, w tym segment CBD ma odpowiadać za ponad 50% tej kwoty.

 

Artykuł powstał we współpracy z Navigator Crowd