23 lutego wystartowała instagramowa kampania Empiku – #storygramempik, z jednej strony wspierająca czytelnictwo w Polsce, z drugiej zbliżające się premiery w Empiku. Za kreację odpowiedzialna jest agencja Change (Group One), współpracująca z Empikiem od lipca zeszłego roku.
Zdjęcie royalty free z Fotolia
#storygramempik jest odpowiedzią na problem spadającego poziomu czytelnictwa. Instagram, będący dotychczas najszybciej rozwijającym się medium obrazkowym na świecie, ma okazać się narzędziem pobudzającym zainteresowanie literaturą wśród jego użytkowników – tych w Polsce jest blisko 2,5 mln.
Historia w pewnym sensie zatacza koło, człowiek znowu zaczyna posługiwać się pismem obrazkowym, a w efekcie czyta mniej. Zamiast namawiać do czytania, postanowiliśmy wykorzystać Instagram, jedno z najbardziej obrazkowych mediów, dając jego użytkownikom okazję do czytania w każdej wolnej chwili. Tak zrodził się #storygram_empik, będący pierwszym profilem instagramowym, publikującym nie zdjęcia, a fragmenty utworów literackich – opowiada o projekcie Jan Majle, dyrektor kreatywny agencji Change.
Na profilu Instagramowym – instagram.com/storygram_empik – przedpremierowo publikowane będą pierwsze rozdziały nowości wydawniczych, wkrótce dostępnych również na półkach salonów sieci Empik. Dotychczas, pierwszą dostępną premierą jest Will Grayson Will Grayson, autorstwa Davida Levithana i Johna Greena.