Rozwiązanie powstało przy współpracy z klientami firmy i jest bezpośrednią odpowiedzią na oczekiwania rynku. Dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji Q&A BOT zautomatyzuje średnio 80 proc. zapytań trafiających do rekruterów, tym samym usprawni proces rekrutacji i skutecznie odciąży zespoły HR.
– Technologia, którą wykorzystaliśmy tworząc Q&A BOTA opiera się na silniku konwersacyjnym, który rozumie pytania zadane przez użytkownika i przetwarza je na język zrozumiały dla maszyny-robota. Robot odnajduje właściwą informację w bazie wiedzy, przekłada ją na język ludzki i udziela odpowiedzi. Cały proces trwa ułamek sekundy, a jego skuteczność wynika z rozumienia i przetwarzania naturalnego języka i intencji pytającego. Dzięki sztucznej inteligencji mechanizm cały czas się uczy i rozwija, tak, by z czasem odpowiadać poprawnie na coraz bardziej skomplikowane kwestie – powiedział Krzysztof Sobczak, CEO Emplocity.
Chatbot Q&A do rozmowy wykorzystuje dedykowaną mu stronę internetową, która jest unikalna dla każdego pracodawcy. Po rozpoczęciu rozmowy kandydat w sposób anonimowy może zapytać o dowolne interesujące go kwestie związane z pracą, poznać specyfikę poszczególnych spółek, zapytać o benefity, ścieżkę kariery czy sposób aplikowania. Jeżeli zada pytanie, na które chatbot nie zna odpowiedzi, może je przesłać do dedykowanego pracownika firmy i uzyskać odpowiedź bezpośrednio od niego w oknie chatu, na maila lub SMS.
– Klienci korzystający z naszych innych rozwiązań chatbotowych dla HR’u wskazywali, że kolejnym, bardzo czasochłonnym zadaniem w trakcie rekrutacji jest odpowiadanie na powtarzalne pytania kandydatów. Znamy firmy, które dostają kilkadziesiąt zapytań dziennie i systematycznie na nie odpowiadają, angażując swoje zasoby ludzkie. Szybka, bezpośrednia i personalizowana komunikacja z kandydatami jest dla nich ważnym aspektem budowania wizerunku dobrego pracodawcy, jednak konieczność delegowania pracownika, który przez kilka godzin dziennie odpowiada na proste pytania to zwyczajna strata czasu i pieniędzy. Zdecydowaliśmy, że wesprzemy ich w tym obszarze. Tak powstał Q&A BOT – wyjaśnił Krzysztof Sobczak, CEO Emplocity.
Dzięki wdrożeniu Chatbota Q&A kandydat może rozmawiać z firmą 24 godziny na dobę, z dowolnego miejsca czy urządzenia, po polsku lub po angielsku, uzyskując sprawdzone, rzetelne informacje oraz odpowiedzi na pytania, których zapomniał czy wstydził się zadać. Zespoły HR oszczędzają natomiast czas dotychczas poświęcany na odpowiadanie na powtarzalne pytania kandydatów oraz zyskują bardziej świadomych, lepiej przygotowanych aplikujących.
Chatbot może zostać zaimplementowany na stronę www pracodawcy (np. w sekcji kariera), w ogłoszeniach o pracę, w profilach firmy, w reklamach i postach w social mediach, w mailach i stopkach pracowników HR. Dzięki temu jest stale dostępny dla kandydatów, pozwala budować wizerunek przyjaznej, otwartej, transparentnej i skupionej na ludziach organizacji.
Narzędzie wdrożyła już jedna z wiodących na polskim rynku firm z branży tytoniowej, kolejni klienci są w trakcie tego procesu.
Wkrótce wystartuje oferta akcji Emplocity na platformie CrowdConnect.pl – lidera tego typu segmentu rynku ofert publicznych w Polsce. Wartość emisji i warunki rundy finansowania będą dostępne już wkrótce w dniu startu oferty. Intencją Spółki jest by oferta odbyła się w III kwartale br. Emplocity jest także w trakcie przygotowania niezbędnych dokumentów, które umożliwią jej debiut na rynku NewConnect. Jeśli Spółka spełni wszystkie formalne wymogi to już w IV kwartale br. akcje Emplocity będą notowane na NewConnect.