Prezesem ENATA BREAD został Bartłomiej Rychcik, do niedawna franczyzobiorca Gorąco Polecam. Doskonałe wyniki lokali franczyzowych Rychcika pozwoliły mu na przejęcie praw do marki.
ENATA BREAD tworzą dwie istniejące marki – Bakery (rzemieślniczy koncept stworzony przez Rychcika) i Gorąco Polecam oraz jedna powstająca marka – Bread & Juice. W sumie to ponad 30 lokali w Warszawie, Trójmieście i Krakowie.
ENATA BREAD ma ambitne plany – w ciągu 2-3 lat zainwestuje 15 mln PLN w nowe lokale w i poza Warszawą (np. we Wrocławiu i Gdańsku). W 2023 toku grupa powinna dysponować ponad 50 lokalami w różnych częściach Polski – zatrudnienie wzrośnie o 100% (do 300 pracowników).
– ENATA BREAD będzie wyróżniać się doskonałym zarządzaniem, wysoką jakością produktów i usług, a także tworzeniem konceptów – lokali gastronomicznych, które zmieniają oblicza miast i miejsc kreując niepowtarzalną i przyjazną atmosferę – zapowiada Bartłomiej Rychcik.
Rychcik znany jest przede wszystkim z elitarnego, ekologicznego, rzemieślniczego konceptu Bakery, który – bazując na wypiekach z naturalnego zakwasu – podbił podniebienia mieszkańców warszawskiego Wilanowa.
Kolejny lokal pod marką Bakery powstanie w prestiżowych Browarach Warszawskich. Będzie to nowoczesna lunchownia, w której podstawowym produktem będzie tradycyjne pieczywo – bez polepszaczy i sztucznych dodatków.
– W planach ENATA BREAD jest z jednej strony rozwój istniejących konceptów, w tym zwiększenie liczby lokali, z drugiej zaś stworzenie zupełnie nowych – także z wykorzystaniem nowoczesnych technologii w zakresie produkcji, logistyki, zarządzania i sprzedaży – tłumaczy Rychcik.
Marka Gorąco Polecam zyskała nie tylko nowego właściciela, ale również nowy design lokali. Na warszawskim Mokotowie (przy ulicy Marynarskiej) powstała piekarnia Gorąco Polecam w odświeżonej odsłonie – z nowym menu, z otwartą kuchnią, z komfortowymi miejscami dla klientów, z awangardową architekturą.
– Naszą misją jest także dostarczanie wysokiej jakości: konsumentom – zdrowego, naturalnego i świeżego pieczywa, partnerom biznesowym – efektywnych i lubianych konceptów biznesowych, inwestorom – celów inwestycyjnych z ponadprzeciętną stopą zwrotu – podsumowuje Rychcik.