Zdjęcie główne artykułu by unsplash.com
Wykorzystując możliwości zarządzania kampaniami omnichannel oferowanymi przez Optivo, klienci platformy Episerver mogą od teraz wchodzić z klientami w bardziej kontekstowe interakcje w różnych kanałach. Jednocześnie, użytkownicy będą mieli całkowitą pewność, że wiadomość zostanie wysłana do właściwej osoby, we właściwym czasie. Z dodatkiem Optivo, specjaliści do spraw marketingu cyfrowego i e-commerce korzystający z platformy Episerver, mogą od teraz zarządzać i optymalizować sposób, w jaki klienci reagują na ich kampanie w różnych kanałach, poprzez jednoczesne śledzenie i przewidywanie ich zachowania. W ten sposób, klienci Episerver mogą wpływać na ciągłe, bezpośrednie zaangażowane swoich odbiorców.
– Przejęcie Optivo, które stało się prawdziwym wizjonerem w zakresie interakcji z klientem w czasie rzeczywistym w różnych kanałach, z historią niezawodnego e-mail marketingu, jest istotnym kolejnym etapem dla platformy Episerver Digital Experience Cloud™ – mówi Mark Duffell, Dyrektor Generalny Episerver – Optivo pomoże naszym klientom nie tylko zaplanować i wprowadzić w życie strategie marketingowe szybciej i efektywniej, lecz także przeniesie doświadczenie klienta na kolejny poziom i pomoże organizacjom przyciągać, angażować, konwertować oraz dbać o klientów w czasie rzeczywistym.
Niniejsze ogłoszenie nastąpiło tuż po przejęciu przez Episerver firmy Peerius, dostawcy usług koncentrujących się na wielokanałowej personalizacji w chmurze. Przejęcie to realizuje wizję Episervera autonomicznej personalizacji, umożliwiającej firmom przewidywanie zachowań i intencji klientów, by móc angażować ich na poziomie wielu kanałów poprzez personalizację.
Episerver oczekuje od Optivo wielowymiarowej segmentacji i wywoływania zdarzeń, które będą uzupełnieniem usług firmy Peerius działających w oparciu o sztuczną inteligencję i umożliwiających analizy predykcyjne oraz wspomaganie decyzji w czasie rzeczywistym. Jednocześnie, Optivo znacząco polepszy możliwości zarządzania kampanią omnichannel i e-mail marketingową w ramach funkcji, które oferuje Episerver. Dla uzupełnienia, narzędzia będące mocną stroną Episervera, czyli zarządzanie contentem, handlem, social i mobile marketingiem, połączą się z funkcjami Optivo, by zapewnić klientom kompletne, wielokanałowe doświadczenie.
– Jesteśmy zachwyceni, że rozwiązania Optivo perfekcyjnie uzupełnią rozwiązania omnichannel i e-mail marketingu i staną się kluczowym elementem platformy Episerver Digital Experience Cloud – podkreśla dr Rainer Brosch, Dyrektor Generalny Optivo – Chcemy utrzymać naszą podstawową siłę i skupić się na dostarczeniu dodatkowych korzyści dla naszych klientów, a jednocześnie móc działać bardziej globalnie w przyszłości. Wspólnie oczekujemy, że nasza obecność na rynku dynamicznie się zwiększy i osiągniemy dzięki szerokiemu globalnemu zasięgowi Episervera, szeroką bazę klientów oraz kompleksowy ekosystem partnerski – dodaje.
Przejęcie odpowiada na najważniejsze potrzeby marketerów. Według niedawnego badania przeprowadzonego przez Forrester, 52% marketerów wskazuje, że zrozumienie zachowań klientów w różnych kanałach i na różnych urządzeniach będzie stanowić największe wyzwanie w ich pracy w perspektywie najbliższych dwóch lat. Respondenci podkreślili również, że ważnym jest zwiększanie zaangażowania i lojalności oraz edukowanie klienta (38%), integracja kontaktu z klientem online i offline (38%) oraz przypisywanie odpowiednich działań marketingowych do konkretnych interakcji z klientem (40%).
Nowo nabyty podmiot będzie kontynuował dotychczasową działalność jako „Optivo – an Episerver Company”, przy jednoczesnym zapewnieniu infrastruktury dla kontynuowania ekspansji Episerver w regionie DACH (Niemcy, Austria, Szwajcaria). Dyrektorzy Optivo – dr Rainer Brosch i Thomas Diezmann pozostaną na swoich dotychczasowych stanowiskach.
Więcej informacji na temat firmy Episerver: www.episerver.com