Eryk Gontarz (MykoLogIQ): Stworzyliśmy suplement z grzybów dla osób pracujących umysłowo

Dodane:

Damian Jemioło, redaktor MamStartup.pl Damian Jemioło

Eryk Gontarz (MykoLogIQ): Stworzyliśmy suplement z grzybów dla osób pracujących umysłowo

Udostępnij:

Eryk Gontarz to cofounder startupu MykoLogIQ – spółki zajmującej się tworzeniem suplementów dla osób pracujących umysłowo. Eryk opowiada o produkcie startupu – Mind Nectar, a także o tym, jak wygląda założenie firmy tworzącej suplementy oraz jak działa ten rynek w Polsce.

MykoLogIQ – tak nazywa się wasz startup. Tworzycie suplementy na bazie grzybów i ziół, skierowane do przedsiębiorców czy menedżerów. Skąd pomysł na powstanie marki?

Inspiracją dla powstania marki było spotkanie się z problemem przemęczenia, spadków energii i jakości koncentracji z równoległym zapotrzebowaniem rynku na wysoką wydolność organizmu. Mam tu na myśli zwiększoną efektywność działań wśród osób pracujących umysłowo, takich jak np.: graficy, programiści, copywriterzy, czy przedsiębiorcy.

Do stworzenia preparatu zainspirowały nas znajomość użytecznych właściwości terapeutycznych roślin adaptogennych i grzybów witalnych. Dzięki obserwacji wzrotu trendów zainteresowania dobrodziejstwami natury stworzyliśm MykoLogIQ. Nasz preparat ma poprawiać sprawność kognitywną i wyrównać gospodarkę energetyczną.

Jak w ogóle wygląda wprowadzenie produktu suplementacyjnego na rynek? Trzeba pozyskać jakieś certyfikaty, zgody?

Zależne jest to od tego, z jakiej strony wchodzimy na rynek. Jeśli chodzi o poziomy certyfikacji, to jest ich wiele. Same składniki mają wieloetapową weryfikację parametrów takich jak chociażby: standaryzacja na rzeczywistą obecność pożądanych substancji czynnych, stopień zagęszczenia ekstraktu, dopuszczalna zawartość składnika w suplemencie wg. zaleceń GIS. Wolność od metali ciężkich, pestycydów, herbicydów itp. Pochodzenie ekstraktu, sposób jego pozyskania. Suplement, jako produkt spożywany doustnie należy zgłosić do GIS.

Kto stoi za stworzeniem składu waszego produktu? Macie swój zespół farmaceutyczny?

Na czele zespołu specjalistów, czyli technologów produkcji i chemików stoję ja. Jestem współtwórcą marki Zielarz i fitoterapeutą, który od wielu lat pracuje z pacjentami w dziedzinie medycyny naturalnej.

Skąd pewność, że ta mieszanka grzybów i ziół faktycznie poprawia zdolności kognitywne? Przeprowadziliście jakieś badania?

Są licznie dostępne badania na temat właściwości składników naszego preparatu i mechanizmów synergii zachodzących między nimi. W swoim preparacie użyliśmy wyłącznie znanych, sprawdzonych i wielokrotnie przebadanych składników.

Gdzie produkujecie swoje suplementy?

W polskim laboratorium spełniającym odpowiednie normy, które posiadaja adekwatne certyfikaty i praktyki dobrego działania – HACCP, GMP, ISO.

Czy zamierzacie pozyskać jakieś finansowanie od funduszy VC, wsparcie aniołów biznesu? Jak wygląda wasz model biznesowy?

Rozważamy taką możliwość. Natomiast nie jest to dla nas czynnik kluczowy. Wszyscy jesteśmy przedsiębiorcami, więc jesteśmy samodzielni w tym projekcie. Naszym modelem jest e-commerce z autentyczną i empatyczną marką opartą o tzw. data driven commerce. Ponadto leży nam na sercu los środowiska, w którym żyjemy i stawiamy na ekologiczne rozwiązania. Np. za każde zamówienie złożone u MykoLogIQ zostanie posadzone jedno drzewo.

Jak wygląda proces tworzenia koncepcji takiego produktu? Tj. kto wymyślił nazwę, całe DNA brandu, oprawę graficzną? Czy konsultowaliście jakoś te kwestie z agencjami lub potencjalnymi klientami?

Brand został stworzony z serca podczas obserwacji potrzeb osób pracujących umysłowo i dolegliwości pacjentów, z którymi jako fitoterapeuta – spotykam się codziennie w gabinecie. MykoLogIQ zostało założone przez trzech przedsiębiorców: Marcina Cichockiego – prowadzącego agencję content marketingu, Przemysława Jóźwiakowskiego – eksperta w dziedzinie technologii e-commerce i mnie – specjalistę w dziedzinie naturalnych preparatów leczniczych.

Każdy z nas zatrudnia pracowników i dostrzega, jak wraz ze wzrostem wymagania rynku rośnie poziom przeciążenia fizycznego i emocjonalnego u osób pracujących umysłowo. Postanowiliśmy znaleźć na to skuteczne rozwiązanie. Starannie wyselekcjonowałem składniki Mind Nectar, aby w pierwszej kolejności odżywić, następnie chronić przed niepożądanymi czynnikami i finalnie zwiększyć wydajność pracy organizmu. W tym w dużej mierze układu nerwowego.

Z kolei za komunikację i formy jego przekazu odpowiada Marcin. A technologię ekspozycji i dystrybucji – Przemek. Tak naprawdę w celu zachowania pełnej spójności marki przenikamy się w tych kompetencjach w niektórych przestrzeniach.

Ile zainwestowaliście w powstanie MykoLogIQ?

Finansowo wyniosło nas to wszystko kilkanaście tysięcy złotych.