Escola S.A. pozyskała 2,2 mln zł w ofercie publicznej akcji

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Escola S.A. pozyskała 2,2 mln zł w ofercie publicznej akcji

Udostępnij:

Escola S.A., jedna ze spółek tworzących aplikacje webowe i mobilne w Polsce, zakończyła z sukcesem ofertę publiczną akcji prezentowaną na platformie CrowdConnect.pl. Escola pozyskała 2,2 mln zł od 102 inwestorów. Pozyskane środki pieniężne spółka przeznaczy m.in. na akwizycje spółek z branży IT, rozwój posiadanych produktów własnych i stworzenia nowych produktów cyfrowych. W 2022 r. Escola planuje debiut na NewConnect.

– Od początku Escolę budujemy z myślą tworzenia spółki opartej o zaangażowanych inwestorów i innowacyjną społeczność. Realizujemy to wielotorowo, przez podcasty, przez dedykowane działania, a także przez crowdinvesting. Cieszę się, że pozyskaliśmy 2,2 mln zł, jednak jeszcze bardziej cieszy mnie liczba inwestorów – 102 osoby. Nasze kolejne kroki to finalizacja akwizycji, stała praca nad dynamicznym wzrostem i debiut na NewConnect w 2022 r. – mówi dr Krzysztof Wojewodzic, prezes zarządu Escola S.A.

Escola pierwsze kroki na rynku kapitałowym postawiła jeszcze w maju 2017 r., właśnie wtedy spółka pozyskała 400 tys. zł z emisji akcji przeprowadzonej w formie crowdinvestingowej. Dwa lata później firma przeprowadziła drugą rundę inwestycyjną na kwotę 521 tys. zł. Escola S.A. w 2021 r. zajęła 6. miejsce w światowym rankingu najszybciej rosnących firm IT według Clutch. Spółka zanotowała średni wzrost przychodów o 180 proc. za lata 2019-2020. Ranking Clutch zestawia 100 najszybciej rozwijających się firm IT i jest oparty na bezwzględnej stopie wzrostu przychodów w latach 2019-2020. W 2019 r. spółka zależna – Escola sp. z o.o. – otrzymała nagrodę Mobile Trends Awards 2019 za aplikację Orlen Mobile oraz w 2021 r. Mobile Trends Awards 2021 za aplikację dla Radio 357.