eService – fintech, który rozwija się od 20 lat i cały czas łapie nowe kierunki rozwoju

Udostępnij:
Ponad 20 lat temu PKO BP powołał do życia eService. Dziś firma jest największym fintechem zajmującym się transakcjami bezgotówkowymi w regionie CEE. Mimo silnej pozycji lidera eService cały czas się rozwija i poszerza ofertę swoich usług.

W 2013 roku, notowana na nowojorskiej giełdzie, firma EVO Payments Inc objęła 66 proc. udziałów eService. Dzięki tej inwestycji polski fintech znacząco się rozwinął oraz dokonał ekspansji. Obecnie usługi eService obecne są w Czechach, Niemczech, Hiszpanii, Irlandii, Wielkiej Brytanii, Rumunii, na Malcie, Węgrzech, Słowacji i w Gibraltarze. Fintech zrealizował już ponad dwa miliardy transakcji bezgotówkowych o łącznej wartości ponad 165 mld zł.

Mimo dużego sukcesu eService nie osiada na laurach i cały czas rozwija swoją działalność, między innymi cały czas wprowadzając nowe usługi. I tak fintech poza obsługą transakcji bezgotówkowych zajmuje się również między innymi transakcjami księgowymi spółek z grupy, doładowaniami telefonów komórkowych, programami lojalnościowymi, które realizuje wraz z ZenCard, narzędziami do analityki biznesowej, kartami podarunkowymi oraz usługami wypłacania gotówki z terminali w sklepach.

– Do niedawna byliśmy hubem płatniczym dla spółek z grupy EVO, dla których obsługiwaliśmy płatności kartowe na dziewięciu rynkach europejskich. Teraz poszerzyliśmy działalność o kompleksową obsługę księgową. Nasze rozwiązanie z powodzeniem zastąpiło usługi zewnętrzne, wykorzystywane w poszczególnych krajach. W ten sposób optymalizujemy koszty działalności, a ponadto zwiększamy swoje kompetencje i znaczenie eService’u w grupie – mówi Joanna Seklecka, prezes eService’u.

eService cały czas szuka nowych dróg rozwoju. Według zapowiedzi Sekleckiej fintech będzie się teraz skupiał na branży omnichanel, a konkretnie szykuje technologię, która będzie usprawniała proces zakupowy w przypadku, gdy klient zaczyna transakcję w jednym miejscu, a kończy w innym. – Naszym priorytetem nadal będzie rozwijanie sieci terminali POS i pozyskiwanie klientów. Upatrujemy ich między innymi wśród instytucji samorządowych i sektora publicznego. Jest tam jeszcze sporo do zrobienia w zakresie dostępności rozwiązań bezgotówkowych. Chcemy też wzmocnić pozycję na rynku e-commerce i m-commerce – mówi prezes eService’u.

eService zmienia płatności

Warto też wspomnieć, że eService jest partnerem oraz liderem programu Polska Bezgotówkowa. Inicjatywa ta ma na celu wyeliminować brak dostępu na polskim rynku do terminali. Przedsiębiorcy korzystający z programu mogą liczyć na pokrycie kosztów zakupu terminala do akceptacji kart oraz kosztów obsługi płatności bezgotówkowych przez okres 12 miesięcy. Program tworzą uczestnicy rynku usług płatniczych, organizacje finansowe oraz rząd. Obecnie w Polsce zarejestrowanych jest 900 tys. terminali płatniczych. Aż jedna trzecia z nich pochodzi z programu.

eService ma bardzo ambitne plany, a dotychczasowe działania fintechu potwierdzają, że przedstawiciele firmy nie rzucają słów na wiatr. Zdecydowanie jest to fintech, którego działania warto obserwować, bo z pewnością jeszcze nie raz nas zaskoczy.