Spółka stale współpracuje z Microsoftem, a teraz będzie dostarczać rachunki do aplikacji bankowych dla konsumentów. Ethoca obsługuje około 8 000 akceptantów i 5 000 wydawców kart płatniczych.
Współpraca z Microsoftem
Nowa integracja ma na celu zwiększenie przejrzystości każdej transakcji i zmniejszenie ogólnych kosztów związanych ze sporem dotyczącym zakupu.
– W aplikacji mobilnej banku konsumenci będą mieć natychmiastową jasność zakupu, aby uniknąć wszelkich oszustw – mówi w wywiadzie dla Fintech Futures dyrektor ds. marketingu i produktów w firmie Ethoca, Keith Briscoe – Jedynym sposobem na rozwiązanie tego rosnącego i kosztownego problemu w branży jest ogólnobranżowa współpraca pomiędzy wystawcami kart, handlowcami i markami kart, którzy dzielą się wiedzą na temat zakupów w czasie rzeczywistym – dodaje.
Do 80% fałszywych roszczeń
Ethoca uważa, że często zdarza się, że niektórzy sprzedawcy otrzymują nawet 80% fałszywych roszczeń, co powoduje niezdolność konsumentów do rozpoznania własnych zakupów.
Mastercard szacuje, że do 2021 r. globalne obciążenia zwrotne wyniosą 615 mln dolarów, a emitenci i sprzedawcy kart prawdopodobnie poniosą od 15 do 70 mln dolarów kosztów operacyjnych w przypadku każdego sporu. Firma twierdzi, że może zmniejszyć liczbę zapytań o transakcje przychodzące od konsumentów do ich banku nawet o 30%.