Euvic pomaga Empikowi w wejściu na rynek serwisów streamingowych

Dodane: 15.05.2020

Informacja prasowa

Udostępnij:

Empik w ostatnich dniach udostępnił Empik Music – cyfrową usługę strumieniowania muzyki. Partnerem technologicznym projektu był Euvic. Co ciekawe, projekt w znacznej mierze był realizowany w trybie pracy zdalnej z powodu pandemii koronawirusa. Pokazuje to, że wprowadzanie innowacji jest możliwe w każdych czasach.
Z usług streamingowych codziennie korzysta kilka milionów osób. To ogromny rynek, z jeszcze większymi potrzebami i wymaganiami. Właśnie dlatego Empik zdecydował się do niego dołączyć.

Za prawidłowe działanie aplikacji odpowiada kilkadziesiąt maszyn wirtualnych, natomiast ruch sieciowy generowany w ramach usługi Empik Music jest równomiernie rozkładany na wszystkie instancje serwerów aplikacyjnych i streamingowych. Aby zapewnić płynną i bezpieczną obsługę wszystkich użytkowników, dodatkowo wykorzystano usługę CloudFlare. Całość rozwiązania była tworzona i rozwijana w środowisku developerskim stworzonym przez Euvic w chmurze Microsoft Azure i z wykorzystaniem Azure DevOps.

W chwili obecnej usługa dostępna jest tylko w formie aplikacji mobilnej dla systemów Android i iOS, jednak w perspektywie kilku miesięcy pojawi się ona jeszcze w dwóch wersjach: przeglądarkowej, a także na urządzeniach Smart TV.

Po stronie Euvic w projekcie wziął udział 1 kierownik projektu, 2 product ownerów, 11 liderów technicznych (każdy z nich odpowiadał za inny obszar) oraz współpracujący z nimi szeroki zespół developerów. Zaproszenie do projektu Empik Music było dla Euvic zarówno sporym wyzwaniem, jak i wyróżnieniem.

Innowacje w cieniu pandemii

Ostatnie miesiące realizacji projektu okazały się zdecydowanie trudniejsze niż ktokolwiek mógłby przypuszczać. Przyjęty porządek prac został bowiem zakłócony przez pandemię Covid-19, która zupełnie niespodziewanie zmieniła dotychczasową rzeczywistość.

– Zespół odpowiedzialny za realizację aplikacji Empik Music musiał całkowicie dostosować się do nowych warunków. Konieczność pracy zdalnej, rozproszenie członków zespołu w różnych lokalizacjach i brak możliwości realnych spotkań, choć nie sprzyjają powstawaniu innowacji, jak się przekonaliśmy, nie są też dla nich barierą nie do pokonania – mówi Grzegorz Mazur, Dyrektor Techniczny Euvic.

Pomimo znacznie utrudnionych warunków pracy, zespół Euvic zrealizował projekt zgodnie z wymaganiami Empik, dotrzymując przy tym wszystkich przyjętych pierwotnie terminów. Nie byłoby to jednak możliwe bez wysoce efektywnej pracy zdalnej, odpowiedniego know-how oraz wysokiego zaangażowania wszystkich członków zespołu – zarówno po stronie Empik, jak i Euvic.

icon-112px-padlock Created with Sketch.

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem